You are currently viewing ביטוח בית משותף הכשרה
ביטוח בית משותף

ביטוח בית משותף הכשרה

רבים מאתנו בטוחים שאם יש להם ביטוח דירה או ביטוח משכנתא, זה מספיק. לא משנה מה יקרה, כי בכל מקרה נוכל לפנות אל חברת הביטוח שלנו ולקבל ממנה כיסוי כלשהו בגין הנזק שנגרם לנכס שלנו. האומנם? האמת היא, שכאשר בודקים לעומק את הדברים, מגלים שזה ממש לא כך. אומנם יכול להיות שגם אתם, כמו הרבה מאוד אנשים אחרים, עשיתם ביטוח דירה כמה שיותר נרחב וגם שילמתם בגלל זה יותר על הפוליסה, אך מה עם המבנה עצמו? אנשים לא תמיד מבינים, אבל בלי ביטוח בית משותף הכשרה, אתם עלולים למצוא את עצמכם בצרה צרורה. באמת חשבתם שהאחריות היחידה שיש להם כלפי החללים המשותפים נגמרת בניקיון חדר המדרגות? או בהזמנת חברה מקצועית לניקוי חלונות בגובה? התשובה היא כמובן לא, ולכן ביטוח בית משותף הכשרה זה משהו שלא כדאי לוותר עליו.

מה יכלול הביטוח שתעשו?

כפי שקורה בכל סוגי הביטוחים האחרים, ניתן לראות שגם כאשר מדברים על ביטוח בית משותף, זה מאוד תלוי באיזה ביטוח אתם בוחרים. תוכלו כמובן לעשות את הביטוח הכי מינימלי שאפשר, אך מצד שני, תוכלו גם להרחיב אותו ולכלול בו עוד ועוד סעיפים. בסופו של דבר מה שאתם רוצים בוודאי זה פשוט לישון בשקט ולדעת שלא משנה מה יקרה, תהיה חברת ביטוח שאליה תוכלו לפנות. לכן חשוב כל כך לעשות ביטוח כמה שיותר נרחב לבית המשותף, כי בוודאי תרצו להימנע ממצב שבו אתם מבקשים עזרה מחברת הביטוח והיא מסרבת לתת לכם מימון. לכן חשוב לבדוק האם, לדוגמה, רק נזקי רעידות אדמה נכללות בביטוח או גם מצב של פיצוץ בצנרת, תקלות שונות במעליות או שיטפון. אומנם זה נכון שאיש מאתנו לא חושב על הגרוע מכל, אך האמת היא, שאתם לא יכולים לתאר לעצמכם איזה נזק פיצוץ בצנרת עלול לגרום לבית שלכם. לכן, אם אתם כבר עושים ביטוח לבית המשותף שבו אתם חיים, מה פתאום שתתפשרו פחות מהכי טוב שקיים?

מה קורה אם מתרחשת תאונה בלובי של הבניין ומי יממן את הפיצויים?

בשנים האחרונות הרבה שליחים נכנסים לבניינים המשותפים שבהם כולנו גרים, והסיבה לכך היא לרוב הקניות המרובות שאנחנו עושים אונליין. הבעיה היא שאותם שליחים עלולים להחליק, למעוד ואף לשבור את הרגל – מה שימנע מהם לעבוד במשך כמה שבועות טובים. עד כאן הכול טוב ויפה, אך הבעיה היא שאותם שליחים שנפגעים יכולים להחליט, ובצדק, לתבוע את הבניין שבו התרחשה התאונה. תוהים מי יממן את הפיצויים שמגיעים לשליח במצב כזה? הדיירים בבניין, אלא אם כן יהיה לכם ביטוח בית משותף. לכן ברור מדוע, אם אתם כבר עושים ביטוח, כדאי להרחיב אותו גם לנזקים שעלולים להיגרם לצד ג' כאשר הוא נכנס לבניין שלכם.