ביטוח בניין משותף – למה זה שווה את ההשקעה שלכם?

הרבה מאוד אנשים בישראל בטוחים שאם הם קנו דירה, בכך מסתיימת האחריות שלהם. הם כבר בעלי נכס, הם יכולים לגור בו והמקסימום שהם צריכים לעשות זה לדאוג לנכס עצמו ולשלמותו. יחד עם זאת, חשוב להבין שבפועל זה לא מדויק, כי מה עם הבניין עצמו שבו נמצאת הדירה? מי יתחזק אותו? וחשוב מכך: מי יממן נזקים שעלולים להתרחש בו? קחו למשל מקרה מצער שבו פורצת שריפה בלובי של הבניין המשותף. עד שמספיקים לכבות אותה היא כבר הורסת חלק ניכר מהלובי עצמו, מהמעליות ומכל מה שנמצא באזור, מה שאומר שאחרי מאורע כזה חובה לעשות שיפוץ. מצד שני, האם אתם יודעים על איזה מחירים מדובר ואיזו הוצאה כלכלית גדולה זו עלולה להיות? שיפוצים כאלה, ובמיוחד אם הבניין חדש, יוקרתי ומפואר, עלולים להגיע גם לעלות של עשרות ואף מאות אלפי שקלים. אם כך, מה ניתן לעשות בנידון, חוץ מלנסות להימנע מהשריפה מראש? הדרך הנכונה היא לעשות ביטוח בניין משותף, ויפה שעה אחת קודם.

בדקו היטב מתי הביטוח הזה באמת מכסה

שריפה בבניין משותף זו רק דוגמא אחת לנזק שעלול להתרחש במקום. למעשה, אם תתחילו לחשוב על זה ולבדוק את הדברים לעומק, אתם תראו שיש מגוון אדיר של תרחישים לא נעימים שעלולים לקרות, לפגוע ולהרוס את הבניין. למשל: הצינור הראשי של צנרת המים בבניין עלול להתפוצץ ולגרום להצפה נוראית, עלולה להיות רעידת אדמה ואפילו בלון גז עלול להתפוצץ ולגרום לנזק משמעותי ביותר. בכל המקרים האלה תיקון הנזק יעלה כנראה הרבה מאוד, ואם לא תעשו מראש ביטוח בניין משותף, אתם תמצאו את עצמכם במריבות נוראיות עם השכנים. לכן, אם ניתן לעשות מראש ביטוח בניין משותף וכך לדעת שלפחות יהיה מי שיוכל לממן את הנזק, איפה כאן הדילמה? שימו לב שהיום ניתן גם לעשות הרחבות שונות לביטוח הזה ולהכניס לתוכו מצבים כמו תאונות לעובדים קבועים ואפילו תאונות לצד שלישי. כל התאונות הללו, אשר מתרחשות בתוך שטח הבניין, מקבלות כיסוי מחברת הביטו וכך אתם בעצמכם תוכלו פשוט לישון בשקט.

מה כדאי לברר לפני שבוחרים איפה לעשות את הביטוח החשוב הזה?

רוצים לעשות עוד היום ביטוח בניין משותף? לא רוצים לדחות את העניין אך אתם חוששים שלא כל חברת ביטוח תתאים לכם? כמובן שאפשר להבין אתכם. יש היום הרבה חברות ביטוח שעובדות אפילו בפריסה ארצית, אך למען האמת, רק חלק מהן מספיק טובות. חלק מחברות הביטוח שמציעות לכם לעשות אצלן ביטוח בניין משותף לא באמת אמינות ולא נותנות מענה כשהלקוח זקוק להן. לכן חשוב לבדוק מראש שאתם בוחרים בחברה אמינה וגם רצוי לברר שהצעת המחיר תהיה כזו שתוכלו לעמוד בה בלי בעיה.

 

ביטוח בניין משותף – למה זה שווה את ההשקעה שלכם?