ביטוח ועד בית – מה זה בדיוק אומר ולמי זה חשוב?

עד היום עשיתם כל מה שיכולתם כדי להתחמק מהתפקיד של ועד הבית? אנשים אחרים מילאו את התפקיד הזה בבניין שלכם אבל עכשיו כבר אין לכם שום ברירה אחרת? אם כך, כדאי שתבדקו, עוד לפני שאתם מקבלים את התפקיד, האם יש בבניין שלכם ביטוח ועד בית. זה משמעותי הרבה יותר ממה שאתם חושבים, כי בתור האנשים שממלאים את תפקיד ועד הבית, אתם חשופים לתביעות אישיות. זה אומנם נשמע לא הגיוני, כי איך יכול להיות שאדם שבסך הכול עושה את התפקיד שלו בהתנדבות עלול להיות חשוף לתביעות? אך יחד עם זאת, זו המציאות. מי שיכול לתבוע אתכם הם אנשים רבים, החל מהדיירים בבניין ועד אנשים שיכנסו אליו, יעברו בו תאונה וירצו לקבל ממישהו פיצוי. לכן, רגע לפני שאתם נלחצים מהתפקיד החדש נוחת עליכם, פשוט כדאי שתעשו ביטוח ועד בית, ויפה שעה אחת קודם.

מה כוללת הפוליסה ומי צריך לשלם עליה?

ממש כפי שקורה לגבי אינספור ביטוחים אחרים שתוכלו לעשות בחיים, גם כאשר מדברים על ביטוח ועד בית אנחנו רואים שיש פוליסות שונות שביניהן ניתן לבחור. כך, למשל, תוכלו לבחור בין הפוליסה הכי פשוטה ומצומצמת שניתן לקנות ובין פוליסה הרבה יותר נרחבת שכוללת עוד מקרים שונים. האם הדבר היחיד שצריך להנחות אתכם זה המחיר של הפוליסה? כלל לא בטוח, כי אחרי הכול, אתם לא באמת צריכים לממן את העניין הזה לבד. בפועל אנחנו רואים שכל השכנים ישלמו ביחד אתכם את הביטוח הזה, כי אומנם בשנה הקרובה אתם תהיו חברי הוועד, אחר בעוד שנתיים ייתכן מאוד שהרכב הוועד ישתנה. לכן לכולם צריך להיות אינטרס משמעותי ביותר בעניין הזה, וזו גם הסיבה שבגללה כדאי לבדוק היטב את הפוליסה שעליה אתם עומדים לחתום. בנוסף, אם באמת כל דיירי הבניין יממנו הכול ביחד, צריך גם לקבל אישור עקרוני מהם לגבי העלויות.

האם באמת תקבלו מענה כשיהיה לכם צורך בכך?

לצערנו הרב, הדבר הבסיסי הזה משתנה בין חברות הביטוח השונות. כלומר, מדהים לראות שגם בעידן המודרני שבו אנחנו חיים, אנשים עושים ביטוח ועד בית, מתקשרים לקבלת השירות של חברת הביטוח וזו עושה הכול כדי להתנער מהם. לכן ברור מדוע לא תרצו להיות לקוחות של חברת ביטוח כזו וזו הסיבה שבגללה אתם צריכים לעצור ולבדוק הכול מראש. האם בחרתם חברת ביטוח אמינה? האם יש לגבי חברת הביטוח המלצות וחוות דעת חיוביות? האם לא כדאי לכם לשלם קצת יותר על הביטוח שאתם עושים כדי לדעת שברגע האמת תקבלו את השירות הכי טוב שיש? אף אחד לא רוצה להיות במעמד שבו הוא צריך להפעיל את אותו ביטוח ועד בית, אך מצד שני, בדיוק בשביל רגעים קשים אתם עושים את הביטוח הזה. לכן רצוי לבחור בחברה אמינה שתיתן לכם שירות מושלם כשיהיה לכם צורך בכך.

ביטוח ועד בית – מה זה בדיוק אומר ולמי זה חשוב?