ביטוח מבנה משותף – אל תלכו לישון בלעדיו

החיים בבית המשותף שלכם נעימים והכול מתנהל כמו שצריך? יש לכם וועד בית שאתם סומכים עליו ובטוחים שהוא דואג לכל מה שצריך? אם כך, נסו באסיפת הדיירים הבאה לדבר על ביטוח מבנה משותף. העניין הוא שהרבה פעמים קורה שאנשים לא לגמרי מודעים לעניין הזה ולחשיבות שלו, ולפעמים, אפילו אם ועד הבית מתפקד בצורה נהדרת, הוא לא עושה את הביטוח בזמן וזה עלול להסתיים רע מאוד. החשיבות של ביטוח מבנה משותף היא אדירה, ממש כפי שהחשיבות של ביטוח דירה מובנת. ההבדל הוא שביטוח הדירה מכסה רק את מה שקורה בתוך הדירה הפרטית שלכם ואילו הביטוח לבניין כולו מתייחס גם לשטחים המשותפים. בכל בניין יש לא מעט שטחים ציבוריים שמשותפים לכל בעלי הדירות, וממש כפי שאסונות עלולים להתרחש בדירות עצמן ולהוביל להרס נוראי, זה עלול לקרות גם בבניין כולו.

מתי ביטוח כזה יכול לכסות נזקים?

אם תנסו לחשוב על השטחים המשותפים שיש בבניין שלכם, אתם תראו שיש לא מעט שטחים כאלה. זה יכול להיות הלובי החדש והמפואר שבנו בכניסה לבניין שלכם, המעליות, החצר, הגינה, המקלט, המחסנים או אפילו הבריכה וחדר הכושר. כל השטחים האלה נמצאים שם לרווחת כל דיירי הבניין, ומכאן ברור גם מדוע האחריות לשלמות החללים הללו היא של כולם. יחד עם זאת, מה באמת אפשר לעשות אם פורצת שריפה נוראית שהורסת את הלובי? או שיש שיטפון שפשוט מציף את המעליות? האמת היא, שבכל המקרים האלה, אם לא יהיה לכם ביטוח מבנה משותף, עלול מאוד להיות שפשוט לא יהיה לכם איך לממן את השיפוץ שצריך לעשות כתוצאה מהנזק שנגרם. בבואנו לנסות ולהבין מתי ביטוח מבנה משותף מכסה, אנחנו רואים שזה מאוד תלוי בסוג הפוליסה שעליה הדיירים חותמים ולכן יש לעצור ולבדוק מה יתאים לבניין הספציפי שלכם.

אל תוותרו על כל ההרחבות הנדרשות

כשמדבירם על ביטוח מבנה משותף קורה מה שניתן לראות גם לגבי ביטוחים אחרים, כלומר, אפשר לעשות לא מעט הרחבות לעניין הזה. משמעות הדברים היא שכדאי לבדוק את העניין לעומק, כי אם אתם יכולים להרחיב את הביטוח לעוד ועוד סעיפים, מה פתאום שתוותרו עליו? למשל, האפשרות של הרחבת הביטוח גם לתאונות לצד שלישי יכולה בהחלט לבוא בחשבון, כי בסופו של דבר, אתם לא יודעים מה יוליד יום ואיזה נזקים עלולים לקרות לאנשים שנכנסים לבניין שלכם. ההיגיון הפשוט אומר שככל שהבניין יותר גדול, כך עוברים בו יותר אנשים וכך הסיכוי לתאונה גדול יותר. אותו אדם שיעבור תאונה בשטח הבניין שלכם יוכל להחליט שהוא תובע אתכם אישית ורק ביטוח מבנה משותף יציל אתכם במצב כזה. לכן רצוי מאוד לעשות ביטוח ולדאוג שהוא יהיה כמה שיותר נרחב.

כל מה שבאמת חשוב לדעת על ביטוח בית משותף