ביטוח צנרת משותפת

אחד מהרגעים הכי פחות נעימים שהיו לנו בחיים היה לחזור ערב אחד מסרט נפלא ומצחיק, להתקרב לבניין ולראות שהוא הוצף. בהתחלה זה היה נראה כמו משהו לא אפשרי, כי איך יכול להיות שהבניין שלנו מוצף? הוא הרי חדש לחלוטין! עם זאת, ככל שהתקרבנו יותר ויותר ראינו שאנחנו לא מדמיינים: כל השכנים עמדו בחוץ, צעקות, היסטריה והרבה לחץ. אני מודה שלא ממש הבנתם במה דברים אמורים ואיך בכלל יכול להיות שהבניין מוצף ככה, אך עד מהרה קיבלתי את כל הפרטים: היה פיצוץ בצנרת.

איך מממנים פיצוץ בצנרת בבניין משותף?

קשה לתאר במילים את ההיסטריה שאחזה בכל הדיירים בבניין שלנו באותו ערב, ואחת מהשאלות שכל הזמן חזרו על עצמן, הייתה: איך אנחנו יכולים לממן את הנזק הזה. היה ברור שאנחנו רואים רק חלק מהנזק ושיש דירות שהנזק שנגרם להן חמור פי כמה לעומת נזקים בדירות אחרות. עם זאת, בדיוק ברגע המלחיץ הזה הגיע נציג של ועד הבית והודיע לכולם: "תהיו רגועים, יש לנו ביטוח". אני מודה שעד אותו שלב בכלל לא עבר לי בראש לבדוק האם יש לבניין ביטוח צנרת משותפת או לא, פשוט כי לא ידעתי על הקיום של האופציה הזאת. עם זאת, ברגע שבו ועד הבית עדכן שיש לנו ביטוח כזה, ידעתי שהכול יהיה בסדר ושיש לי על מי לסמוך.

מה באמת כולל הביטוח?

בימים שאחרי הפיצוץ בצנרת הגיעו לבניין לא מעט אנשי מקצוע ונציגים שונים של חברת הביטוח. היו אינספור בירורים ובדיקות שצריך היה לבצע, אך בסופו של דבר, בשורה התחתונה, קיבלנו כיסוי מלא לנזק. לכן אני מאוד ממליץ לכל אחד לעשות ביטוח צנרת משותפת, כי זה בדיוק מה שמונע אסון וריבים אינסופיים בין הדיירים. אני יכול לומר בוודאות שאם לא היה לנו ביטוח צנרת משותפת ההתמודדות עם המצב עלולה הייתה להיות הרבה יותר מורכבת. לכן, אם במקרה אין לכם ביטוח כזה בבניין שבו אתם גרים, כדאי שתעשו זאת כמה שיותר מהר. מכל הבירורים שאני ערכתי גיליתי שביטוח כזה מכסה שבלא מעט מקרים. לדוגמה, כאשר הבניין מוצף, כאשר יש בעיה של סתימת ביוב וגם כאשר יש פיצוץ בצינור הראשי. השאלה כמה כסף מקבלים במצב כזה תלויה, כמובן, בחומרת המצב וגם בשאלה דרך איזו חברה עושים את הביטוח. לא כדאי לוותר על ביטוח כזה כי בסופו של דבר, בכל חודש כל דייר משלם עליו סכום זניח.