האם הביטוח יעזור גם במקרה של דליפת צנרת ביוב ראשי?

אם יצא לכם לאחרונה לחזור הבית ולהריח באזור הבניין המשותף שלכם ריח של ביוב, ברור מדוע אתם תוהים מה אפשר לעשות בנידון. בהחלט יכול להיות שבהתחלה הבעיה תהיה מינורית ואולי תחשבו שאתם מדמיינים, אך במידה ולא תטפל בעניין, עלול להיות שהתקלה רק תחמיר. מצב כמו דליפת צנרת ביוב ראשי הינו מצב שקורה לעיתים בבניינים שונים, ואין ספק שככל שהבניין ישן יותר, כך הסיכוי שזה יקרה גדול יותר. מה עושים במצב כזה? ובעיקר, מי בכלל צריך לשאת באחריות התיקון? האם זו משימה שכל הדיירים צריכים להתגייס אליה? ומי יממן את העניין הזה? חשוב להבין שלא פעם דליפת צנרת ביוב ראשי עלולה להסתכם בסכום כסף לא מבוטל ולכן חשוב להיערך לעניין הזה מבעוד מועד.

האם תיקון דליפת צנרת ביוב ראשי תמומן על ידי הביטוח?

אם יש לכם ביטוח בניין משותף בהחלט יכול להיות שאתם יכולים להיות רגועים ולא לדאוג. כלומר, אותו ביטוח בניין משותף שכולל כיסוי של אינספור סוגים של נזקים, כמו שריפה או הצפה, כולל לא פעם גם את המצב של דליפת צנרת ביוב ראשי. זה משמעותי ביותר כי אם יש לכם ביטוח לעניין הזה, אתם פשוט יכולים לישון בשקט ולא לדאוג. אומנם זה נכון שעד שלא יגיעו לתקן לכם את תקלת הביוב כנראה שהחיים בבניין המשותף שלכם לא יהיו נעימים, אך מצד שני, גם תוכלו לדעת שיש מי שדואג לעניין. ברוב המקרים חברות הביטוח עצמן עובדות עם חברות אחרות שמציעות שירותי תיקונים שונים. לכן אפילו לא תצטרכו להתעסק בחיפוש אחר המומחים שיגיעו כמה שיותר מהר לעצור את התקלה ולתקן אותה, כי חברת הביטוח תעשה זאת עבורכם.

מה עוד נכלל בביטוח?

במידה ויש לכם ביטוח בניין משותף, אולי חתמתם עליו כבר לפני שנים רבות ואתם לא זוכרים מה הוא כולל. יש לכך חשיבות אדירה וברגע האמת זה גם יכול להשפיע על השאלה כמה כל שכן יצטרך לשלם על תיקוני הביוב השונים. לכן חשוב לעצור ולבדוק את העניין הזה, ובמידת הצורך, כדאי יהיה גם להוסיף עוד מספר סעיפים שונים. ביטוח בניין משותף צריך להיות כמה שיותר מקיף, פשוט כי הרבה אנשים גרים ביחד תחת קורת גג אחת ואין לדעת מה יוליד יום. אומנם זה נכון שביטוח שלא משתמשים בו הוא כמו כסף שנזרק, אך זה עדיף מאשר להזדקק לביטוח ולגלות שהוא לא מכסה את המקרה שלכם. החדשות הטובות הן שאם עוד אין לכם ביטוח בניין משותף, היום רוב הביטוחים הרבה יותר מקיפים. לכן אין לכם מה לדאוג והדבר היחיד שאתם צריכים לעשות זה לראות שהביטוח יתאים לסוג הבניין שלכם ושאתם מבינים מה בדיוק הוא כולל.