הדברים שחשוב לדעת על ביטוח בית משותף

באסיפת הדיירים האחרונה השכנים התחילו לדבר על החשיבות של ביטוח בית משותף? ברור גם לכם שיש טעם לעשות ביטוח כזה אבל אתם לא לגמרי יודעים על מה מדובר? אתם לא לבד. הבעיה עם עולם הביטוחים בישראל היא שיש אינספור סוגים של ביטוחים שביניהם ניתן לבחור. אפשרות לעשות ביטוח חיים, ביטוח לרכב, לדירה ולעוד אינספור דברים ונושאים. לכן נשאלת השאלה: האם ביטוח בית משותף זה משהו שאנחנו באמת צריכים? או שזו הולכת להיות עוד הוצאה כלכלית שנצטרך להתמודד איתה בכל חודש? האמת היא, שאם יש ביטוח שלא כדאי לוותר עליו, זה ביטוח בית משותף.

החשיבות של ביטוח לבית המשותף

אם אתם תוהים מדוע ביטוח בית משותף הוא ביטוח כל כך חשוב, נסו לדמיין מצב שבו הבית המשותף שלכם סופג נזק כלשהי. למשל: אם פתאום, בבת אחת, פורצת שריפה נוראית שהורסת חלק משמעותי מהבית המשותף. מה עושים במצב כזה? מי יכול להיות זה שיממן את תיקון הנזק ואת השיפוץ? אומנם יש בתים משותפים שבהם השכנים יוכלו לשאת בעול הכלכלי של תיקון נזקים כאלה, אך לא בכל מקום זה כך. יש הרבה מאוד מקרים שבהם בעלי הדירות השקיעו את כל הכסף שהיה להם בדירה עצמה, ולכן, מימון שיפוצים זה לא משהו שהם יוכלו לעמוד בו. לכן חשוב כל כך לעשות ביטוח בית משותף ויפה שעה אחת קודם. ביטוח כזה יוכל לממן שיפוצים ותיקונים לא רק במקרים של שריפות, אלא גם בעוד מקרים רבים אחרים. למשל, אם יהיה פיצוץ בצנרת שיגרום להצפה, הביטוח יממן. זה נכון גם אם תהיה רעידת אדמה, אם יתפוצץ בלון גז או אם יקרה אסונות אחרים. לכן בהחלט ניתן לומר שעם ביטוח בית משותף הכול יסתיים הרבה יותר מהר ומבלי להיכנס להוצאות כלכליות גדולות עבור השכנים.

בוחרים חברת ביטוח

הגעתם להחלטה עם השכנים לגבי ביטוח בית משותף? כולם מבינים את החשיבות של העניין? אם כך, עכשיו זה הרגע להחליט אצל איזו חברת ביטוח תרצו להיות מבוטחים. זה ברור שבין אם הבית המשותף שלכם נמצא בצפון, בדרום או במרכז, אתם תראו שיש חברות ביטוח רבות שביניהן תוכלו לבחור. מה שכן, אנחנו בהחלט ממליצים לכם לבדוק את הנושא הזה, כי לא כל חברת ביטוח נותנת בדיוק את כל מה שהיא מבטיחה. זה אומר שאומנם רצוי להתייחס למחיר, כי אין סיבה לשלם על הפוליסה הכי יקרה שיש, אך זה לא הדבר היחיד שמשמעותי. חשוב לבדוק, למשל, האם חברת הביטוח נותנת מענה תמיד? והאם היא קודם כל מממנת את הנזק ואח"כ מתחשבנת עם הלקוחות או שקודם כל היא דורשת מהלקוח לשלם? בדקו הכול וכך תבחרו חברת ביטוח שברגע האמת לא תשאיר אתכם לבד.

הדברים שחשוב לדעת על ביטוח בית משותף