הכול על ההתמודדות עם הצפת מים בבניין

אתם רגילים לחיות בשלווה בבניין המשותף שלכם אך בחורף האחרון, כתוצאה מגשמים עזים במיוחד, הייתה הצפה קטנה בכניסה ללובי? אם כך, כדאי שתדעו שמעבר לאי הנוחות, הצפות כאלה עלולות גם לפגוע בבניין עצמו. כמו כן, אם הבניין שלכם נמצא במקום נמוך שמתנקזים עליו מים מאזורים אחרים, הרי שהעניין בעייתי ולמעשה הבניין שלכם מועד לפורענות. כמו כן, מזג האוויר בעולם השתנה בשנים האחרונות ואנחנו רואים שגם בישראל יש לעיתים חורפים שבהם כמות המשקעים מאוד גדולה, מה שגורם להצפות חמורות יותר. חשוב להבין: הצפת מים בבניין זה לא משהו שרק יפריע לכם להיכנס הביתה, אלא זה מצב שעלול להסתיים רע מאוד. מה עושים במצב שבו ההצפה כל כך חמורה עד שהיא מגיעה למערכת החשמל? ממלא את המעלית וגורמת לנזקים חמורים בדירות עצמן? מעבר לכך שהצפת מים בבניין עלולה, לצערנו הרב, לגרום גם לנזק בבני אדם, היא עלולה לחלחל את יסודות הבניין ולהרוס כל חלקה טובה.

מימון נזקי ההצפה

התיקון במקרה של הצפת מים בבניין עולה הרבה יותר ממה שאתם חושבים ולכן צריך להיערך למצב כזה מראש. כדי להתמודד עם הצפת מים בבניין צריך, בשלב הראשון, להזמין שירות לשאיבת המים, כי בלי סילוק המים לא נוכל לראות את חומרת הנזק. בהמשך, יהיה צורך הרבה פעמים לבצע תיקונים שונים בבניין ולכן ברור מדוע העלות הכוללת של נזק כזה תהיה גדולה מאוד. מה עושים אם מצב כזה קורה? ומאיפה פתאום כל השכנים יכולים לגייס סכומים כל כך גדולים כדי לתקן את הנזק? אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם מתמודדים עם כל השאלות האלה, כדאי שתעשו עוד היום ביטוח. ביטוחים לבניינים משותפים שכוללים גם מצבים כמו הצפת מים בבניין הם הפתרון הכי טוב שיש. אומנם זה נכון שעדיף כמובן לא להגיע למצב שבו צריך להפעיל את הביטוח, אך מצד שני, זה עדיף מאשר להגיע למצב שבו אתם צריכים עזרה ולא יודעים ממי לבקש אותה.

שימו לב על איזו פוליסה אתם חותמים

בתחום של ביטוחים לבניינים משותפים יש יום הרבה מאוד אפשרויות ולכן נשאלת השאלה – איזו פוליסה תתאים לכם? יש בניינים שיותר מועדים לפורענות בהקשר של הצפת מים בבניין לעומת אחרים, אך בכל המקרים יש טעם לבדוק שהפוליסה כוללת גם מצבים כאלה. זה לא משנה מה באמת גרם להצפה, האם זה גשם או פיצוץ בצנרת הראשית של הבניין. מה שבטוח זה כאשר אתם בוחרים חברת ביטוח אמינה ומקצועית ביותר – יש לכם על מי לסמוך. לכן חשוב לבדוק לא רק מה כוללת הפוליסה אלא כדאי גם לדעת דבר או שניים אודות חברת הביטוח שאצלה אתם רוצים לעשות ביטוח לבניין המשותף שלכם.