You are currently viewing כל התשובות שכדאי להכיר לגבי השאלה: כמה עולה ביטוח משכנתא?

כל התשובות שכדאי להכיר לגבי השאלה: כמה עולה ביטוח משכנתא?

הינה זה קורה גם לכם? אחרי שנים של חיים בדירות שכורות הבנתם שאי אפשר להמשיך ככה? אתם רוצים לקנות דירה, לדעת שיש לכם נכס ובבוא העת גם להעביר אותו הלאה? אם כך, ברור מדוע אתם מתלבטים איך תוכלו לעשות את זה. מדובר על התחייבות כלכלית מאוד גדולה שכן בדרך כלל נצטרך לפנות לבנק לצורך קבלת משכנתא. אם זה נשמע לכם מוכר ואם אתם נמצאים עכשיו בשלבים שבהם אתם מנסים להבין מה כוללת המשכנתא, מהר מאוד תמצאו את עצמכם מתעניינים גם בשאלה כמה עולה ביטוח משכנתא. אולי לא לגמרי הייתם מודעים לכך, אבל הבנק יחייב אתכם, וזו זכותו, לעשות ביטוח משכנתא. זה עד כדי כך משמעותי, עד שבלי ביטוח כזה פשוט לא תקבלו את ההלוואה שאתם מבקשים.

המרכיבים של הביטוח

ברור לנו שהדבר שהכי מעניין אתכם בשורה התחתונה זה כמה עולה ביטוח משכנתא, אך לא תרצו להבין תחילה על מה אתם עומדים לשלם ומה כולל הביטוח? מה המשמעות שלו ולמה אתם חייבים לעשות אותו? נסו לרגע לשים את עצמכם בנעלי הבנק. הוא נותן לכם הרבה מאוד כסף, חותם אתכם על חוזה שקובע שבכל חודש תשלמו לו סכום מסוים כהחזר על חוק. עד כאן הכול טוב ויפה, רק שאז קורה אסון ושני הלווים הולכים לעולם, אחרי שהם החזירו רק 20% מהחוב. הבנק מבחינתו מוצא את עצמכם בהפסד כלכלי עצום ולכן, כדי להימנע ממצב כזה, הוא מחייב את לקוחותיו לעשות ביטוח משכנתא. למעשה, ביטוח המשכנתא כולל בתוכו ביטוח חיים והחלק השני הוא ביטוח מבנה למשכנתא. בחלק של ביטוח המבנה אנחנו רואים שלמעשה גם הבנק וגם הלווה עצמו יהיו מכוסים על ידי חברת הביטוח אם יקרה נזק לדירה. הנזקים יכולים להיות שונים ומגוונים, כמו שריפה שתהרוס את הדירה כולה, שיטפון, רעידת אדמה ועוד.

אז כמה תשלמו בפועל?

כמובן שכאשר עונים על שאלה כמו כמה עולה ביטוח משכנתא, חשוב להבין שיש לא מעט גורמים שמשפיעים על המחיר, ממש כפי שקורה כשעושים ביטוח מבנה משותף. כך למשל, השאלה האם תרצו להוסיף לפוליסה כל מיני תוספות כמו ביטוח צד ג וכדומה תשפיע על המחיר. בנוסף, כדי להבין כמה עולה ביטוח משכנתא צריך גם להבין שלכל חברת ביטוח יש תעריפים אחרים. לכן רצוי מאוד לפנות אל כמה חברות שונות ולראות כמה כל אחת מהן רוצה לגבות מכם על דירה כמו שלכם. זכרו: כפי שעל ביטוח בית משותף בכל בית ישלמו מחיר אחר, כך יקרה גם לגבי ביטוח המשכנתא. העניין הוא שלרוב גם גורמים כמו שטח הדירה, המיקום שלה או אזור המגורים באים לידי ביטוי בהצעת המחיר הסופית שחברות הביטוח נותנות ללקוחותיהן.