כל מה שבאמת חשוב לדעת על ביטוח בית משותף

למרות שהחלום שלכם היה לקנות בית פרטי, בסוף קניתם דירה בבית משותף? אם כך, בוודאי המניעים שלכם היו בעיקר כלכליים, כי אומנם רבים מאתנו מעדיפים בית פרטי, אך בפועל זה מאוד יקר. מה שכן, החדשות הטובות הן שיש היום בישראל אינספור בתים משותפים מפוארים מאוד, ענקיים, חדשים וגבוהים, כך שאם קניתם דירה בבניין כזה, אתם בוודאי מרוצים. חלק ממה שמציעים בתים משותפים מודרניים כאלה אלה הם תנאים נעימים ונוחים. למעשה, אם תצאו למסע בבית המשותף הגדול שבו אתם גרים, אתם תראו שיש לכם בוודאי: חדר מדרגות, גינה, חצר, מחסן, חניה, לובי, מעליות ועוד. יש היום אפילו בתים משותפים עם בריכה מפוארת וחדר כושר, כך שתנאי המחיה והמגורים כאן באמת נוחים. יחד עם זאת, הגיע הזמן להבין שעלינו, בעלי הדירות, לדאוג גם לשטחים ולחללים המשותפים, מה שמסביר מדוע על ביטוח בית משותף פשוט אי אפשר לוותר.

כיצד הביטוח הזה ייתן לכם לישון בשקט בלילה?

אתם יכולים לדמיין מה יקרה אם פתאום יתפוצץ, לא עלינו, בלון גז בבניין? אם תהיה רעידה או שיהיה שיטפון בגלל סיבה כזו או אחרת? מעבר לכך שצריך לדאוג שלא יהיו נפגעים בנפש ורצוי מאוד שהנזק לא יגיע לדירות עצמן, צריך לחשוב מה יקרה לכל החללים המשותפים שיש לכם בבניין. מי באמת יוכל לממן את תיקון הנזק הנוראי שנגרם במצבים כאלה למעליות? ללובי או לכל חלל אחר? אם לא תעשו מבעוד מועד ביטוח בית משותף, עלול מאוד להיות שתמצאו את עצמכם במריבות עם השכנים. מעבר לכך שמריבות עם השכנים זה לא דבר נעים, עלול להיות שכל שכן יאלץ לשלם הון עתק על תיקון הנזק. לעומת זאת, אם תעשו עוד היום ביטוח בית משותף ואם יקרה אסון מסוג כלשהו, תוכלו פשוט להרים טלפון אל חברת הביטוח שלכם.

ביטוח שכולל תאונות – למה זה חשוב?

עכשיו, אחרי שהבנתם את החשיבות של ביטוח בית משותף ואתם רוצים לעשות אותו כמה שיותר מהר, כדאי שתדעו עוד פרט משמעותי: אפשר להוסיף גם ביטוח תאונות צד ג' וזה כדאי. מדובר על אותם מקרים שבהם אורחים, חברים, בני משפחה, שליחים ולמעשה כל האנשים שאינם גרים בבניין – נכנסים, עוברים תאונה ומחליטים לתבוע. אפשר להבין מדוע אדם שמעד ושבר את הרגל ירצה לתבוע, כי למעשה קרתה לו תאונה שבגללה הוא לא יוכל לעבוד במשך זמן מסוים. לכן הוא מרגיש שמגיע לו פיצוי, ומי שצריך לפצות אותו הוא ועד הבניין, הדיירים או כל גוף אחר שמייצג את הבניין שבו התרחשה התאונה. לכן, בבואכם לעשות ביטוח בית משותף, חשוב מאוד לוודא שאתם חותמים על פוליסה שכוללת גם תאונות שעלולות להתרחש לצד שלישי בבית המשותף שלכם.

כל מה שבאמת חשוב לדעת על ביטוח בית משותף