כל מה שרציתם לדעת על ביטוח מבנה בישראל

לקנות דירה הרבה פעמים זה החלק הפשוט בכל ההתעסקות שלנו בנושא של נדל"ן ונכסים. כלומר, האם עצרתם לחשוב ולהבין איזו אחריות מגיעה עם היותכם בעלי נכס מסוים? למשל, אם מישהו יכנס לדירה שלכם, יעבור בה תאונה כלשהו יפגע מכך, בלי שתדעו מדוע, אתם תהיו האחראים לעניין. זה קרה בשטח שלכם ולכן אותו אדם שנפגע יכול החליט שהוא תובע אתכם באופן אישי. זה נשמע לכם נורא? תוהים האם יש משהו שתוכלו לעשות בנידון? אתם לא לבד. חשוב שתבינו, זו למעשה הרחבה של ביטוח מבנה שתוכלו לעשות לדירה או לבית הפרטי שזה עתה קניתם, ולמען האמת, זו הרחבה שבפירוש לא כדאי לוותר עליה. אומנם זה נכון שאף אחד לא רוצה למצוא את עצמו במצב שבו הוא צריך ליצור קשר עם חברת הביטוח כדי להפעיל אותה, אך מצד שני, מוטב לעשות את כל הביטוחים האפשריים עם כל ההרחבות הרלוונטיות ולישון בשקט.

ומה קורה עם התכולה?

אם תעשו עוד היום ביטוח מבנה, אתם תראו שהביטוח הזה מתייחס לכל הנזקים שעלולים לקרות למבנה עצמו, בין אם זה לקירות, לתקרה, לדלתות או לכל דבר אחר. בנוסף, הביטוח הזה מתייחס בדרך כלל לנזקים שנגרמים כתוצאה משריפה ואש, רעידת אדמה, שיטפון ועוד, אך זה לא נותן לנו מענה לגבי התכולה. מה עושים אם תוך כדי הנזק שנגרם למבנה עצמו גם התכולה ספגה נזק? ומה קורה אם מישהו פרץ וגנב לנו את כל מכשירי החשמל היקרים שהשקענו בהם הון עתק? חשוב לדעת שגם במקרים כאלה לביטוח יכול להיות מענה. העניין הוא, שאם תעשו ביטוח מבנה שכולל גם את תכולת הדירה, תוכלו להיות בטוחים שבסופו של דבר, אפילו אם יגנבו לכם תכשיטים יקרים, לפחות תוכלו לקבל החזר כלכלי. לכן ההיגיון בפירוש אומר שאם אתם כבר משקיעים ועושים ביטוח מבנה, רצוי יהיה לעשות לו גם מספר הרחבות.

באיזו חברת ביטוח תבחרו?

עשיתם חיפוש וראיתם שביטוח מבנה הינו ביטוח מאוד נפוץ? הרבה מאוד חברות ביטוח מציעות לכם לפנות אליהן ולעשות עוד היום את הביטוחים הדרושים לכם? זה הרגע לעצור ולראות במי באמת אתם בוחרים. האם חברת הביטוח שלכם וותיקה? והאם היא מוכרת? האם הלקוחות שכבר יצא להם להזדקק לשירותיה של אותה חברת ביטוח באמת יצאו מרוצים? הדבר האחרון שכל אדם עם ביטוח מבנה רוצה לעשות, זה לרוץ אחרי חברת הביטוח שלו בעת הצורך. לכן חשוב לבדוק, בין היתר, האם אתם עומדים לפנות אל חברה שנותנת שירות מעל ומעבר וזמינה עבור הלקוחות שלה בכל עת. שימו לב לכל הפרטים האלה, נסו לעשות מראש את כל ההשוואות המתבקשות ותראו שבסופו של דבר תהיו שלמים עם הבחירה שלכם.

מה כדאי לדעת לפני שעושים ביטוח בית משותף?