You are currently viewing למה ביטוח מבנה חשוב בכל בניין?

למה ביטוח מבנה חשוב בכל בניין?

בעת רכישת דירה כולנו רגילים לכך שהבנק, כאשר אנחנו מגיעים לבקש ממנו משכנתא, דורש מאתנו לעשות ביטוח. לבנק יש את השיקולים שלו בעניין הזה, כי הוא מעוניין להבטיח שגם אם יקרה לנו, או לנכס, משהו, הוא עדיין יקבל את מה שמגיע לו. עם זאת, הבנק לא באמת מחייב אותנו לעשות ביטוח למבנה כולו, וזה אומר שאם לא מדובר על בית פרטי אלא על דירה שנמצאת בתוך בניין ומהווה חלק ממנו, הרי שהאזורים המשותפים עלולים להיות לא מבוטחים. זו הסיבה שבגללה, אם גם אתם עומדים לקנות דירה בבניין משותף, חשוב להבין למה ביטוח מבנה זה משהו שלא כדאי לוותר עליו. ראשית, חשוב להבין שאפילו אם מדובר על בניין משותף יחסית קטן כדאי יהיה לעשות ביטוח כזה, ושנית, מאוד לא מומלץ לדחות את העניין הזה. לכן אנחנו מציעים לכם לברר מול השכנים במקום האם יש כבר ביטוח מבנה לבניין, ואם לא, רצוי שתעשו ישיבת דיירים בנושא ותבחרו חברת ביטוח כמה שיותר מהר.

מה המשמעות של ביטוח מבנה ברגע האמת?

בבואנו לענות על שאלה מורכבת כמו למה ביטוח מבנה, אנחנו רואים שברגע האמת, וכאשר משהו קורה, רק חברות ביטוח גדולות יכולות לשאת בעול התשלומים. לדוגמא, אם תהיה רעידת אדמה וכל הבניין שבו נמצאת הדירה שלכם יקרוס וייהרס, טבעי שכל שכן יקבל פיצוי מחברת הביטוח שבה הוא עשה ביטוח לדירתו. עם זאת, מה לגבי השטחים המשותפים? ואיך אפשר יהיה בכל זאת לבנות את הבניין שוב מהתחלה אם לא יהיה מי שיוכל לממן את הנזק הכללי של בניית חדר המדרגות, הלובי או המעליות? זה נכון לא רק לגבי מצבים קיצוניים של רעידות אדמה, שכן ביטוח מבנה משותף לרוב מכסה גם מקרים כמו שיטפון או אפילו פיצוץ בצנרת הראשית של הבניין. לכן כדאי לקחת זאת בחשבון, כי למרות שאיש לא היה רוצה להגיע למצב שבו הוא חייב לפנות אל חברת הביטוח, טוב לעשות ביטוח מבנה ולישון בשקט.

למה ביטוח מבנה לא כדאי לעשות אצל כל חברת ביטוח שאת שמה שמעתם?

כאשר מדברים על ביטוח מבנה מדברים על ביטוח שיש לו משמעות, כי כפי שראינו, ברגע האמת רק חברת ביטוח תוכל לעזור לכם. לכן, אם חשבתם לרגע לבחור באופן שרירותי את החברה שאליה תפנו כדי לעשות ביטוח כזה, כדאי שתדעו שזה לא מומלץ. יש טעם לברר מי החברה שבה אתם בוחרים וכך להבטיח שאם חלילה תצטרכו להפעיל את ביטוח המבנה, נציגי חברת הביטוח לא יהיו עסוקים בהתחמקות מכם. לא חסרים סיפורים על חברות ביטוח שלמעשה לא עוזרות אלא רק מסבכות את הדברים עבור הלקוחות ולכן חשוב לבדוק בשבע עיניים אל מי פונים ואיפה מבטחים את המבנה המשותף כולו.