מה זה ביטוח בניין משותף והאם בכל מבנה יש לו משמעות?

ביטוח בניין משותף הינו ביטוח חשוב לא פחות מהביטוח שכל אחד מאתנו עושה לעצמו כאשר הוא רוכש דירה. בעוד שכאשר ביטוח הדירה יכסה נזקים ספציפיים שעלולים להתחרש בדירה עצמה, הרי שכאשר מדברים על ביטוח בניין משותף מדברים על פוליסת הביטוח שתבטח למעשה את השטחים המשותפים של הבניין. למשל, את הנזקים שעלולים להתרחש במעליות ואת הנזקים שעלולים להתרחש בלובי. מה עושים במקרה של שריפה שפוגעת בחדר הכושר של הבניין? או במקרה של שיטפון שגורם לנזק נוראי? כל הנזקים האלה עלולים להסתכם במאות אלפי שקלים ולכן ברור מדוע אף אחד לא היה רוצה למצוא את עצמו במצב כזה. לכן, לא רק שכדאי לכם להבין מה זה בדיוק ביטוח בניין משותף, אלא כדאי שתעשו את הביטוח הזה במהירות. אתם לא רוצים להיות במצב שבו אתם צריכים ביטוח כזה ומגלים שאין לכם, אז למה אתם מחכים?

מה קורה לגבי תאונות צד שלישי?

אם תחשבו על זה, אתם תראו שככל שהבניין שלכם יותר גדול כך עוברים בו יותר אנשים. מלבד כל אותם האנשים שגרים בבניין, נכנסים לבניין גם שליחים של מסעדות שונות, שליחים שמביאים חבילות לשכנים שקונים אונליין, עובדי ניקיון וחברים. מה קורה אם אחד מכל האנשים האלה עובר תאונה כלשהו, אפילו יחסית קטנה ושולית, בשטח הבניין? אם אותו אדם נפגע, הוא בוודאי ירצה לקבל על כך פיצוי ולכן הוא יחליט לתבוע אתכם, בעלי הדירות בבניין. האם אתם באמת רואים את עצמכם במצב שבו אתם צריכים לממן את הנזק שנגרם למישהו אחר שבא לבקר שכן שאתם בכלל לא מדברים אתו? זה נשמע אבסורד אבל זה חלק מהחיים. לכן חשוב שתדעו, כאשר אתם רוצים לעשות ביטוח בניין משותף, שיש אפשרות להכניס לביטוח הזה גם סעיף של תאונות לצד שלישי. במקרה כזה לא משנה אם התאונה תהיה גדולה או קטנה, חמורה או שולית, כי בכל מקרה הביטוח יממן את העניין.

ביטוח לעובדים קבועים בשטח הבניין

אל הבניין שלכם מגיעים עובדים קבועים פעם בשבוע, שבועיים או חודש? מדובר על המנקים, על הגנן ועל עוד אנשי מקצוע אחרים? אם כך, ברור מדוע תרצו לעשות כל מה שאתם יכולים כדי לבטח גם אותם. אתם לא רוצים לממן פיצויים למנקה שמעד על אריח שבור וכעת תובע עשרות אלפי שקלים. לכן, בבואכם לחתום על פוליסת ביטוח בניין משותף, כדאי יהיה לברר האם ניתן להכניס גם את החלק הזה לביטוח. ברוב המקרים התשובה לכך תהיה חיובית ולכן שווה לקחת זאת בחשבון, כי למה להישאר בלי החלק הזה של הביטוח? כעת נותר לכם רק להחליט אצל איזו חברה תרצו להיות מבוטחים ובהחלט כדאי לבדוק את הסוגיה הזאת לעומק כדי לבחור את הטוב ביותר שיש.

ביטוח בניין משותף בהפניקס הכלי לשקט נפשי