מה זה ביטוח בניין משותף והאם גם אתם צריכים לעשות אותו?

הצפיפות בישראל היא משהו שאי אפשר להתעלם ממנו, ולכן ברור מדוע אנחנו רואים היום בכל עיר בארץ מגדלים גבוהים שמשמשים אותנו למגורים ולעבודה. לא מזמן קניתם דירה במגדל כזה? יש במגדל עוד עשרות קומות? אם כך, ברור מדוע יש גם לא מעט שטחים משותפים. זו הסיבה שבגללה צריך לבדוק מי באמת האחראי לאותם שטחים משותפים, שכן בדרך כלל ההיגיון אומר שהשטחים המשותפים, כפי שמעיד השם, הם תחת האחריות של כל הדיירים בבניין. מצד אחד זה אומר שכולם יוכלו להשתמש באותם שטחים, בין אם זו הבריכה, חדר הכושר או הלובי, אך מצד שני, זה גם אומר שאם קורה משהו, כולנו אחראים. למשל, אם יש פיצוץ בצנרת והפיצוץ זה הורס את כל הלובי או את המעליות, מי שיצטרך לשאת בעול ולתקן, הם כל הדיירים בבניין. חוששים שבמצב כזה יתחילו מריבות אינסופיות בין השכנים? אתם צודקים, ולכן, אם תוכלו לעשות מראש ביטוח בניין משותף, חשוב לקחת זאת בחשבון.

ביטוח שכולל את כל המצבים והתרחישים האפשריים

אומנם זה נכון שגם כאשר מדברים על ביטוח בניין משותף אף אחד לא רוצה להגיע למצב שבו הוא באמת צריך להפעיל את הביטוח, אך מצד שני, אנחנו יודעים שכבר היו דברים מעולם. כבר היו רעידות אדמה, שיטפונות ואפילו שריפות, כך שמה שבאמת חשוב, זה לדעת שיש לכם ביטוח בניין משותף. במצב שבו חלק מהשטחים המשותפים סופגים נזק וצריך לתקן אותם, העלות בדרך כלל תהיה מאוד גדולה. לכן, אם אתם יכולים לעשות ביטוח בניין משותף וכך להימנע מוויכוחים ומריבות לגבי מימון התיקון, למה שלא תעשו זאת? שימו לב שהיום חברות הביטוח שמציעות לכם לעשות ביטוח בניין משותף מציעות גם להוסיף הרחבות שונות כמו ביטוח צד ג' ועוד. חשוב לדבר על הדברים עם שאר הדיירים באסיפת דיירים מסודרת, כי האמת היא, שככל שהביטוח שלכם יהיה יותר נרחב, כך הוא יכסה יותר מקרים וייתן לכם יותר שקט נפשי.

חברת ביטוח אמינה ולא מאוד יקרה

אם גם אתם, כמו לא מעט ישראלים אחרים, הייתם בטוחים שתמיד קיים קשר ישיר בין אמינות חברת הביטוח ובין הסכום שצריך לשלם לה, דעו שזה לא לגמרי כך. למעשה, היום אתם יכולים לפנות אל מספר חברות ביטוח שונות שמציעות לכם ביטוח בניין משותף, לקבל הצעות מחיר ולראות איפה מחכה לכם ההצעה הכי טובה שיש. בנוסף, אתם תראו שאם תקראו חוות דעת אודות מספר חברות ביטוח, תוכלו למצוא חברה טובה ואמינה שכדאי להיות לקוחות שלה. לכן, במילים אחרות, ההשקעה בחיפוש אחר חברת הביטוח הנכונה לכם היא השקעה נבונה שלא כדאי לכם לוותר עליה, אז למה אתם עדיין מחכים?

מה זה ביטוח בניין משותף והאם גם אתם צריכים לעשות אותו?