You are currently viewing מה זה בעצם אומר בניין משותף?

מה זה בעצם אומר בניין משותף?

ביטוח בניין משותף – הביטוח שחובה לעשות

לעיתים, מרוב ביטוחים לא רואים את היער.. כלומר, מרוב מוצרי ביטוח כגון ביטוחי הרכב למיניהם, הבריאות, התכולה, החיים ועוד – לא לגמרי מובן לנו למה חשוב גם לבטח את המבנה המשותף.

הרי בין כה וכה תגידו שכל מה שקשור לבניין המשותף זה אחריות משותפת של כלל הדיירים ולא ייפול רק עליכם. וזאת בדיוק הנקודה. האחריות היא משותפת ולכן חשוב שהביטוח יהיה משותף. נכון, ביום פקודה הצרה, תהיה אשר תהיה, תא תהיה כאב ראש שלכם בלבד, אבל כל סכום שיידרש לטובת הפתרון יהיה גם מהכיס שלכם. לכן, עדיף להקדים ביטוח למכה.

כדי להבין את חשיבות העניין לעומק, צריך להבין את על מה מדברים. הבניין המשותף הינו מבנה שחולקים אותו יותר מ-2 דיירים. כלומר, ישנן 2 יחידות דיור לכל הפחות בבניין , כאשר כל יחידה מתפקדת באופן עצמאי. למשל, 2 משפחות.  למשל, מבנה דירות. למשל, מגדל דירות או שיכון וכן הלאה. המבנה המשותף מכיל שטחים משותפים כגון לובי, מעלית, חדרי מדרגות, תשתיות ביוב ועוד. מכאן שגם האחריות לאותם חללים משותפים הינה משותפת. כך שאם המעלית התקלקלה, כל הדיירים חולקים בעלות התיקון. אפילו הדייר מקומה הקרקע שכלל לא משתמש בה (אלא אם הוגדר מראש אחרת). באמצעות ביטוח בניין משותף ניתן לבצע ניהול סיכונים מראש ובכך לחסוך הרבה כאב ראש. כך, מגדירים בפוליסה המשותפת שכל דייר מפריש במהלך חודש בחודשו סכום מסוים לטובת הביטוח המשותף, ובעת הצורך, תיקון המעלית ייעשה דרך הביטוח ובלי הצורך לחשוב כמה עולה, איך מחלקים בין הדיירים וכו'.

ואם ניקח את זה צעד קדימה, אז נניח שלשכן מעליכם היה פיצוץ בצנרת והמים דלפו אליכם לדירה- תחילה רק רטיבות בתקרה ולאחר מכן דליפה ואפילו קצר בחשמל (כי מים וחשמל כידוע הם לא חברים טובים).  מה אז? שלב ראשון אתם מפעילים את ביטוח שלכם, שפונה לביטוח של השכנים ואז מגלים שהבעיה בכלל בצנרת המרכזית של הבניין. והנה שוב עולה השאלה, מי ישלם? כמה? ולמה?

ביטוח מבנה היום למען גורל משותף מחר

אז רגע לפני שאתם חוזרים לשגרת יומכם, תבדקו האם במבנה המשותף שבו אתם מתגוררים יש ביטוח. ההמלצה שלנו, לוודא שיש ביטוח ועד בית. במידה ואין, לדרוש ולהתעקש לעשות. המקרים והבלת"מים שמחכים ואורבים מעבר לפינה הם רבים – עובד הניקיון שהחליק בעת ניקוי חדר המדרגות ושבר את הרגל, הביוב בקומת הקרקע שנסתם והציף את כל הלובי ואת הדירה בקומת הקרקע, המרזב שנסתם והציף את כל הדירות בקומה העליונה וכו'. בקיצור, גלו אחריות ווודאו שיש לכם או יותר נכון למבנה המשותף שבו אתם מתגוררים את הביטוח הנכון שמכסה אתכם כנדרש.

איך מתקדמים?

השלב הראשון זה סקר שוק. לפני שסוגרים עם סוכן ביטוח או חברת ביטוח, עושים סקר. תוודאו מה כילה כל פוליסה, אל תתפתו ללכת על הזול ביותר. תבקשו המלצות. תבדקו קצת בפורומים ברשת שבהם יש דיונים על ביטוחים. תרכזו את כל החומרים, תראו תא התמונה הגדולה אך אל תתעלמו מהאותיות הקטנות.

ואז, כשאתם שולטים בחומר וסמוכים ובטוחים שאתם מבינים את המטריה מלפני ומלפנים, קבלו החלטה מושכלת שתענה על הדרישות שלכם.