מה כדאי לדעת לפני שעושים ביטוח בית משותף?

אם לאחרונה יצא לכם לשמוע על לא מעט אנשים שעשו ביטוח בית משותף, ברור מדוע אתם חושבים האם ביטוח כזה יוכל להתאים גם לבית שלכם. האמת היא, שבבתים משותפים יש לא מעט שטחים ציבוריים שנמצאים תמיד תחת האחריות של כל הדיירים בבניין. אותם שטחים ציבורים ומשותפים יכולים לכלול את בריכת השחייה של הבניין, את חדר הכושר, את המעליות או כל דבר אחר כמו חדר המדרגות והלובי. נסו לעצום עיניים ולדמיין מצב נוראי שבו פורצת שריפה בבית המשותף. מה עושים במצב כזה? מי מממן את הנזק? וכמה זה באמת יכול לעלות? האם אתם בטוחים שכל אחד מהשכנים יצליח לשלוף בלי שום בעיה עשרות אלפי שקלים כדי לעמוד במימון החלק שלו בשיפוץ הבניין אחרי הנזק הנוראי שנגרם לו? פעמים רבות זה לא כך. לכן, אם אתם רוצים להיות בטוחים שלפחות יהיה לכם איך לממן את תיקון הנזקים במצבים כאלה, עשו עוד היום ביטוח בית משותף.

איזה מקרים נכללים בפוליסה שלכם ומתי תקבלו כיסוי?

ממש כפי שקורה לגבי ביטוחי דירות, מכוניות או נסיעות לחו"ל, אנחנו רואים שגם כאשר מדברים על ביטוח בית משותף הפוליסות יכולות להיות שונות ומגוונות. זה אומר שלא כל פוליסת ביטוח שתעשו תכלול את אותם הסעיפים ולא תמיד תוכלו לקבל את אותו פיצוי כלכלי. כך, למשל, אם אתם חושבים לעשות ביטוח בית משותף ורוצים להיות בטוחים שלא משנה מה קורה, כי בכל מקרה הביטוח יכסה את הנזק, כדאי לבדוק גם את הנושא של תאונות צד שלישי. ההגדרה של צד שלישי היא בדרך כלל: כל אדם שנכנס לבניין למטרה כלשהי ואינו חלק מהדיירים בו. זה יכול להיות הגנן, המנקה, השליח או אפילו חבר שבא להתארח אצל אחד מהשכנים. כל אותם האנשים עלולים לעבור תאונות מצטערות בתוך שטח הבניין, ולמעשה, טבעי שמי שעובר תאונה כלשהי מהסוג הזה ירצה לקבל פיצוי. לכן, אם לא יהיה לכם ביטוח בית משותף שכולל גם מצבים כאלה, אותו אדם שעבר תאונה פשוט יתבע את הבניין ואתם תמצאו את עצמכם משלמים הון עתק על פיצויים.

השוואת מחירים בין חברות ביטוח – כי למה לשלם ביוקר?

לא רק שכדאי לעשות היום ביטוח בית משותף שכולל גם מצבים כמו תאונות לצד שלישי, אלא חשוב מאוד גם לברר כמה אתם משלמים על הביטוח עצמו. האם יש טעם לבחור בחברת הביטוח הכי יקרה שעובדת באזור שבו אתם גרים? התשובה היא לא. העניין הוא שלא תמיד כאשר אתם משלמים יותר על פוליסת הביטוח זה אומר שתקבלו שירות יותר טוב או אדיב. לכן רצוי לעשות מספר בירורים מראש, להבין על כמה עומד המחיר של פוליסת הביטוח שיכולה להתאים לכם וכך לבחור איפה תרצו להיות מבוטחים.

מה כדאי לדעת לפני שעושים ביטוח בית משותף?