מה קורה אם לא עושים ביטוח בניין ?

אתם גרים בבניין משותף כבר לא מעט שנים ולאחרונה, באחת מישיבות הוועד, הסתבר לכם שלמעשה אין בבניין שלכם ביטוח? אם כך, כדאי שתעשו משהו בנידון. בהחלט סביר להניח שלכל אחד מכם יש ביטוח לדירה הפרטית שהוא קנה ושוכנת בבניין המשותף עצמו, אך מה עם הבניין ומה עם השטחים הציבוריים? מה תעשו אם, לדוגמה, פתאום תהיה שריפה בבניין שהרוס חלק ממנו? והאם יהיה לכם כסף לשלם בעצמכם על התיקון? האמת היא שבדיוק אותם אסונות שעלולים להרוס את הדירה הפרטית שלכם, עלולים גם להרוס את הבניין שבו הדירה שוכנת. האסונות שבדרך כלל מדובר עליהם יכולים להיות שריפה, הצפה, רעידת אדמה וכדומה. אם תשאלתם את עצמכם פעם מה קורה אם לא עושים ביטוח בניין, כדאי לדעת שברוב המקרים שבהם היו אסונות כאלה ולא היה ביטוח, המצב נגמר רע מאוד. מאיפה השכנים יכולים לגייס את כסף כדי להקים מחדש את הבניין או כדי לשפץ אותו? למען האמת, כשאין ביטוח זה עלול להיות בעייתי מאוד וזה גם יוביל לאסון כלכלי.

מהם הפרמטרים שיעזרו לכם לבחור חברת ביטוח טובה?

 עכשיו אתם יודעים מה קורה אם לא עושים ביטוח בניין ובוודאי תרצו לגייס את שאר השכנים לטובת העניין הזה. יכול להיות שבהתחלה זה ייראה לכם כמו עוד הוצאה כלכלית גדולה שאתם צריכים להתמודד איתה, אך מצד שני, הרי כל השכנים ישלמו ביחד על ההוצאה הזאת ולכן בסופו של דבר זה לא יהיה מאוד יקר לכל שכן. זו הסיבה שבגללה אנחנו מציעים לכם לא לדחות את העניין ולא להתעלם ממנו, כי אתם לא יודעים מתי הצינור הראשי של הצנרת עלול להתפוצץ ולהציף את הבניין כולו. תוהים לאיזה פרמטרים כדאי להתייחס כשאתם מחפשים חברת ביטוח לבניין שלכם? שווה לברר:

  • מה כולל הביטוח?
  • האם ניתן לבחור בין פוליסות שונות?
  • מזה כמה שנים קיימת חברת הביטוח שאליה חשבתם לפנות?
  • האם החברה מומלצת?
  • איזה שירות לקוחות מציעה החברה?

זה נכון שביטוח בניין זה בדיוק מסוג אותם הדברים שבפירוש לא הייתם רוצים להפעיל, אך בפועל אתם לא יודעים מה יוליד  יום. לכן, אם אתם לא רוצים לדעת מה קורה אם לא עושים ביטוח בניין ואם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם נכנסים למצב כלכלי מאוד קשה, רצוי שתעשו ביטוח בניין עוד היום.

האם חברת הביטוח תיתן לכם מענה וכיסוי בעת צרה?

כמובן שזו הנקודה המשמעותית ביותר שכל אחד מאתנו צריך לברר כשהוא עושה ביטוח.
האם חברת הביטוח תוכל לתת לכם מענה? האם המענה יהיה מהר ויעיל? האם חברת הביטוח תשלח אליכם אנשי מקצוע שיוכלו לטפל בעניין עבורכם?
לצערנו הרב, אומנם יש הרבה חברות ביטוח בישראל, אך בפועל חלק מהן לא נותנות שירות מספיק טוב. לא כולן זמינות עבור הלקוחות שלהן בכל עת ולמען האמת, יש גם חברות ביטוח שמתנערות וגוררות את הלקוחות לדיונים אינסופיים בבתי המשפט. לכן, אם אתם לא רוצים להגיע למצב כזה ואם אתם רוצים להיות בטוחים שאם כבר עשיתם ביטוח תקבלו מענה, רצוי יהיה לבחור חברת ביטוח טובה. למען האמת, אנחנו רואים שהרבה פעמים עדיף יהיה אפילו לשלם קצת יותר כסף אם זה מה שיעזור לכם להבטיח שתקבלו מענה בעת צרה. ביטוח בניין מסיר הרבה אחריות ודאגה מכל הדיירים שגרים במקום ולכן, אם אפשר לטפל בנושא הזה כמה שיותר מהר, בהחלט חשוב לעשות זאת.