You are currently viewing רשלנות ועד בית

רשלנות ועד בית

רשלנות ועד הבית

למרות שאנשים לא תמיד מודעים לעניין הזה, למלא את תפקיד ועד הבית זה לא עניין של מה בכך. יש הרבה דברים שמונחים על הפרק ולא מעט משימות שאיתן צריך להתמודד. למשל, צריך לשלם את החשבונות השוטפים של הבניין, לדאוג לניקיון וגם לטפל בכל נושא התחזוקה. בנוסף לכך, לא פעם צריך לקבל החלטות על שינויים ושיפוצים שונים, מה שאומר שלא תמיד כל השכנים ייצאו מרוצים. למרות שכולנו מבינים שהתפקיד הזה התנדבותי, כי ועד הבית לא מקבל תשלום על פועלו, בפועל אנחנו לא תמיד יודעים שהוא חשוף לתביעות אישיות. האם ידעתם למעשה שבישראל מוגשות הרבה מאוד תביעו מידי בשנה בגין רשלנות ועד בית? אין ספק שחלקן מוצדקות ואפילו מאוד, אך יש גם מקרים של עניינים אישיים שמוצאים את דרכם אל בית המשפט בדמות תביעות מהסוג הזה. מה עושים ואיך בכל זאת אפשר להתגונן כאשר ממלאים את התפקיד המשמעותי הזה? ביטוח ועד בית הוא הפתרון.

למה חשוב לעשות ביטוח ועד בית?

כאמור, תביעות ועד בית מוגשות בישראל על ימין ועל שמאל, שכן רבים מאתנו חיים בבניינים משותפים עם לא מעט דיירים ושכנים. החשיבות של ביטוח ועד הבית הינה גדולה מאוד, כי למעשה, מי שממלא את תפקיד ועד הבית לא רק מטפל בדברים, אלא גם חשוף להסתבכות אישית. אם, למשל, שליח מגיע לבניין ועובר בשטחו תאונה שתמנע ממנו לעבוד כמה חודשים, אין ספק שמגיעים לו פיצויים. הבעיה היא שאם הוועד לא יעשה לעצמו ביטוח, אותו שליח יוכל להחליט שהוא תובע אישית את חברי הוועד, מה שיוביל אותם לבעיה כלכלית לא פשוטה. לכן חשוב לעשות ביטוח כזה, וכדאי לדעת שכל השכנים ביחד יממנו אותו. ההיגיון פשוט: היום אני ועד הבית ומחר אתה, כך שמדובר על ביטוח שבסופו של דבר משמש את כל דיירי הבניין.

למה כדאי לבדוק באיזו חברת ביטוח בוחרים?

אין ספק שכאשר מדברים על ביטוח שמגן מתביעות שונות של רשלנות ועד בית, צריך לבדוק באיזו חברת ביטוח בוחרים. כמובן שלא חסרות חברות ביטוח בישראל, וחוות הדעת מעידות על כך שחלק מהן טובות. יחד עם זאת, כולנו גם מכירים את הסיפורים על חברות הביטוח שלא באמת נתנו מענה מספיק טוב ללקוחות שלהן, כך שברור מדוע צריך לבדוק במה מדובר ואל מי פונים. בנוסף, לכל חברת ביטוח שמציעה לכם לעשות אצלה ביטוח ועד בית יש גם תעריפים קצת שונים. לכן, אם אתם רוצים להימנע ממצב שבו אתם משלמים יותר מידי, ובצדק, יש טעם לבדוק גם את המחירים. לא תמיד אתם חייבים לשלם מחיר גבוה מידי כי לא תמיד אם תשלמו יותר זה אומר שהכיסוי שתקבלו מחברת הביטוח בעת צרה יהיה יותר גדול מבחינה כלכלית.