חברת אי.אפ. מבנים בע"מ, מקבוצת פ.ע. ניהול ואחזקות, היא חברה רב-דורית בה הדור המייסד כבר מנוהל ע"י דור ההמשך, עניין לא שגרתי בענף שנחשב עדיין לענף צעיר. איך זה משפיע על ההתנהלות, אם בכלל? איך עושים העברה בין דורית חלקה, מהלך שנחשב למאתגר במיוחד?
אנחנו בטוחים שבענף חברות הניבול של בתים משותפים יש לא מעט חברות שנמצאות קרוב לשלב הזה של העברה בין דורית, והסיפור של אי.אפ. מבנים יכול להיות מעניין. אז הלכנו לשוחח עם אילן פקליירו, המייסד שעובד עכשיו תחת בנו עידו.
4 שאלות ייחודיות, שאלת הביטוח והשאלה הזהה.
העברה בין דורית של חברת ניהול זה משהו מוכר בענף?
האמת היא שאני לא יודע, אני מכיר רק את המקרה שלנו. אני מניח שכל הורה היה רוצה שתהיה המשכיות ולפחות אחד או אחת מילדיו ייקח את המושכות של העסק בשלב כלשהו, אבל למטבע הזאת יש שני צדדים – צריך גם שהדור הבא ירצה.
שימח אותי מאוד לגלות שעידו מגלה עניין בענף ובחברה, וכמובן לראות איך הוא מתפתח ומגיע – די מהר יש לציין – להבנה מקיפה של המקצוע. הנאה גדולה, גם הורית וגם עסקית. בשנת 2024 צמחנו ב-100% וב-2025 אנחנו כבר במסלול צמיחה משמעותי. אז אפשר להגיד שיש נחת.
חשוב לציין שאצלנו המהלך התחולל יחסית מוקדם, גם מהסיבה שהיה רצון גדול מצד עידו להיכנס לעניינים וגם מהסיבה שאצלי באופן אישי היו כמה עניינים שחייבו אותי להתמקד. שני הדברים השתלבו. אני מאחל את זה לכל אחד.
איזה ענף פוגש מנהל צעיר כמו עידו?
זה ידוע שענף ניהול בתים משותפים נמצא במהפכה גדולה, בעיקר בגלל ההתפתחות הטכנולוגית של הענף. המערכות שעובדות בבניינים של היום דרושות המון ידע טכני מתקדם, ויש הרבה יותר מערכות מאשר בעבר.
בית משותף הוא מיקרו קוסמוס גם מבחינה אנושית – מאות אנשים שגרים יחד וצריכים להסתדר זה עם זה – אבל גם מבחינה מקצועית – המון מערכות חדשניות שצריכות לעבוד יחד באופן חלק. אתגר גדול.
אני חושב שגם התפתחות התקשורת, שהכל קורה בזמן אמת, משפיעה מאוד על הענף. עם כל ערוצי התקשורת השיח עם הדיירים הוא רציף, היכולת להעביר הנחיות לאנשי המקצוע היא מיידית, הציפיות הן מן הסתם למענה מהיר. הכל הרבה יותר דינאמי.
מנהל צעיר מגיע כאשר התודעה הטכנולוגית שלו ובעיקר יכולת התקשור שלו גבוהות מלכתחילה. בשביל אנשים צעירים המהומה הטכנולוגית היא טריוויאלית. הוא לא מכירים משהו אחר.
כלומר, במובן הזה של הבנת הדינאמיקה לא צריכה להיות בעיה ואת זה ראיתי במו עיני כאשר הבן שלי, שהוא כמובן הרבה יותר טכנולוגי ממני, נכנס לעניינים.
מה שלא השתנה, וגם לעולם לא ישתנה, הוא הנושא של יחסי אנוש. שום טכנולוגיה לא מחליפה רגישות אנושית. מנהל בענף שלנו, צעיר או מבוגר, חדש או מנוסה, חייב לדעת איך להניע את הדברים מתוך הבנה של העסק והמערכות השונות, אבל מעל הכל הבנה של האנשים מולם ועבורם הוא עובד. והוא פוגש אותם ברגעים הרגישים – בבית, עם המשפחות.
בהתחלה עידו היה נשען על הניסיון שלי, אבל הוא כבר פיתח לעצמו ניסיון משל עצמו. התוצאות מדברו בעד עצמן.
מכל המערכות המתקדמות שפועלות בבית משותף, איזו הכי מאתגרת?
יש עכשיו עניין חדש שיוצר גלים חזקים בענף; אני מדבר על מהפכת הרכב החשמלי שמציבה אתגרים חדשים – טכנולוגיים, תפעוליים, כספיים ואחרים. אז אני מניח שרבים יחשיבו את האתגר החדש שהוא פחות מוכר.
אבל אני רוצה להפתיע ולהתייחס דווקא לשירות שהוא לואו-טק אבל, כך לדעתי, מהווה את האתגר הכי גדול של חברות ניהול, וגם של ועדי בתים – הניקיון.
בכל עניין אחר אתה מטפל לפי לוח זמנים של בדיקות ובקרות תקופתיות. עם אתגר הניקיון אתה מתמודד יום יום ושעה שעה.
אם היית יכול לתת רק עצה אחת לכל מנהל צעיר…
רק עצה אחת? אוקי, זה דווקא קל, כי אם כל העצות היא 'שקיפות פיננסית'. קודם כל, זה מה שיוצר את האמון הבסיסי בין חברת הניהול לוועד הבית, אמון שעליו נשענת כל העבודה בהמשך הדרך.
שנית, רק מי שמתנהל מעולה יכול בעצם ליישם שקיפות פיננסית. כלומר אם אתה מתנהל בשקיפות זה סימן טוב שאתה עושה עבודה טובה ויעילה.
בכל הסכם אנחנו משלבים טבלה מפורטת עם כל מה שמגיע ללקוח שלנו – כלומר ועד הבית – כך שאפשר לבדוק אותנו בכל רגע נתון כיצד אנחנו עומדים ביעדים ובמשימות. כמובן שאנחנו גם בודקים את עצמנו. יש מדד..
שאלת הביטוח
ביטוח צד ג' הוא חלק מההסכם שלנו עם כל בניין; זאת דרישת סף, כאשר לכל בניין מומלץ סכום כיסוי מותאם בהתאם לגודל הבניין ופרמטרים נוספים. לגבי ביטוחים אחרים אנחנו ממליצים ומגישים הצעות אבל לא מחייבים.
אני תופס את השירות הביטוחי ככלי לזיהוי בעיות. סוכן טוב לא יסכים לבטח כל דבר וכך בפועל מביא אותנו לבדוק את עצמנו, לתקן ולשפר.
השאלה הזהה: מדוע לבחור בכם?
חברה משפחתית – במישור המקצועי אנחנו יחידה מגובשת ויעילה עם תהליכי קבלת החלטות קצרים ומהירים. במישור האנושי אנחנו מביאים איתנו אווירה של בית; החברה היא בעצם בית עבורנו וחשוב לנו שכולם, חברי ועד, בעלי דירות ודיירים ירגישו את זה בכל יום מחדש.
צמיחה מתמדת ומבוקרת – החברה צומחת בקצב טוב מאוד, אבל כל צירוף של בניין חדש "למשפחה" קורה רק לאחר שאנחנו בטוחים שנוכל לעמוד בסטנדרטים שקבענו לעצמנו. כל לקוח צריך ליהנות מכך שאנחנו גדולים.
הקפדה על תחזוקה – אנחנו עובדים באופן מסודר ומקפידים לתחזק את המערכות בבניין – מעליות, משאבות, גנרטורים וכל השאר – "לפי הספר". בכך נמנעות הרבה תקלות ונחסך כסף רב לוועד הבית וכולם.
טיפים
כרטיס ביקור
שם החברה | אי.אפ. מבנים בע"מ (מקבוצת פ.ע. ניהול ואחזקות) |
שנת יסוד | 2018 |
בעלים / מנהלים |
|
אזורי פעילות | חיפה, קריות ,מגדל העמק, עפולה ,קריית טבעון, יוקנעם, עכו, נהריה |
משרדים | העצמאות 23, קריית אתא |
למידע נוסף
אתר | if-mivnim.co.il |
דוא"ל | ido4448@gmail.com |
טלפון | 04-8286080 |