ניקיון בזמן קורונה

עובדי חברות ניקיון מוגדרים כחיוניים. כלומר, שמירה על הניקיון בבניין גם בזמן קורנה היא חיונית, ואולי אפילו יותר. מה צריך לדעת?

כפי שאתם ודאי שמים לב, הלכלוך לא נמצא בסגר ואינו כפוף להנחיות לשעת חירום. כלומר, גם בעת משבר הקורונה והסגר, הלכלוך מצטבר, ויש לדאוג לניקיון הבניין והשטחים הציבוריים – חדרי מדרגות, לובי, מעליות, חניון וכד'.
למעשה, ההמלצות הן להקפיד על הניקיון אפילו יותר מאשר בימים רגילים.

עובדי חברות ניקיון מוגדרים עפ"י התקנות לשעת חירום כעובדים חיוניים. כלומר, אם יש לכם חוזה שירות עם חברת ניקיון, היא מחויבת לספק את השירות גם בזמן הסגר.
על החברה לספק את העובדים הדרושים למשימות הניקיון השונות, ולצייד אותם באביזרי ההגנה – מסכות וכפפות – ובהנחיות מתאימות לביצוע תקין תוך שמירה על התקנות.

עליכם לוודא כי חברת הניקיון פועלת בהתאם לכל ההנחיות: בדיקת העובדים, רישום העובדים, מעקב אחרי תנועת העובדים לפני ואחרי ביצוע העבודות, הדרכה בכללי ההתנהגות בזמן העבודה בבניין, וכמובן האביזרים הדרושים.

אנו ממליצים כי בכל הקשור לאביזרים, גם אתם תהיו מצוידים, כדי שתוכלו למלא את החסר במידת הצורך.

אם אתם מעסיקים עובדי ניקיון באופן ישיר, ולא באמצעות חברת ניקיון, האחריות על הציוד ועל ביצוע ההנחיות חלה עליכם.

מספר דברים שיש לשים אליהם לב באופן מיוחד, בכל הקשור לניקיון הבניין בזמן המשבר:

  • עליכם לידע את כל הדיירים על פעילות הניקיון המתוכננת, כדי שיוכלו להימנע מקרבה לעובדי הניקיון. עקרונות השמירה על מרחק של 2 מטרים לפחות תקפים כמובן.
  • אם יש בבניין דיירים המחויבים לשהות בבידוד, יש לציין זאת בפני עובדי הניקיון, ולהנחותם למשנה זהירות בעת הקרבה לדירות של דיירים אלו.
  • חשוב מאוד להקפיד על הנהלים במיוחד בכל הקשור למשימות הניקיון של המעליות.
  • כדאי לבדוק האם חברת הניקיון שלכם מבצעת גם עבודות חיטוי, באמצעות תכשירים כגון Simexin X.
  • בשל התקנות לשמירת מרחק, פעולות הבקרה על עבודות הניקיון

לתשומת לב! עם מתן ההקלות על הסגר, המאפשרות לחלק מן הדיירים לצאת לעבודה או לסידורים כאלה ואחרים, עליכם להקפיד הקפדה יתרה על התנועה של הדיירים בעת ביצוע עבודות הניקיון.

כדאי שיהיה ערוץ תקשורת – ווטסאפ או סמס – בו ניתן לברר איתכם היכן נמצאים המנקים בכל רגע נתון, ובו תוכלו להעביר הודעות מיידיות לכל דייר, או לקבוצת דיירים.

שמרו על הניקיון ושמרו על הבריאות.