האם יש כיסוי לנזקי אירוע פלילי בבית משותף?

האפשרות של פיגוע פלילי בבית המשותף, ונזק לרכוש ציבורי ופרטי, גבוהה יותר בשנים האחרונות. ביטוח מבנה נותן מענה

בעקבות העלייה הגדולה שנרשמה בשנים האחרונות באירועים פליליים קשים, חוזרת השאלה כיצד ניתן להתגונן בפני נזקים שנגרמים לרכוש כתוצאה מאירועים כאלה.
הנושא התחדד מאוד לאחר אירוע פלילי חמור שהתרחש בתחילת השנה בחניון של בית משותף. למרבה המזל לא היו נפגעי גוף ונפש, אך נגרם נזק משמעותי לרכוש משותף (בעיקר מעליות) ולרכוש פרטי (בעיקר כלי רכב של דיירים).

חניון תת קרקעי בבית משותף

יש כיסוי לנזקי זדון בביטוח מבנה

פוליסת ביטוח מבנה לדירה כוללת כיסוי לנזקי זדון ואירוע הפלילי, כדוגמת אלו, נכלל תחת הגדרה זו. כלומר, בעלי דירה שיש להם ביטוח מבנה יקבלו פיצוי על הנזק שנגרם לצורך שיקום הדירה.

כך הם הדברים בכל הקשור לרכוש המשותף בבניין, שמכוסה במסגרת ביטוח מבנה לבית משותף.

אתם מוזמנים להאזין לעמיר בר-עוז, מנכ"ל סוכנות בר-עוז המתמחה בפתרונות ביטוח לוועדי בתים, מסביר בפודקאסט אודות ביטוח מבנה לוועד הבית, בו הוא דן בהרחבה גם בנזקי זדון ואירועים פליליים בבית משותף.

הקליקו להאזנה

מה כבר עלול לקרות?

תכנון הכיסויים (יש שונות בין חברות הביטוח) והיקפי הכיסוי הוא צעד בעל חשיבות רבה. הנזקים שיכול לגרום פיגוע פלילי עלולים להיות גדולים מאוד.

במקרה אחד, של פיצוץ פלילי בחניון תת קרקעי, נגרמו נזקים למערכות תפעוליות שונות של הבית המשותף, שחלקן הביאו להשבתה של המערכות לתקופה ממושכת. רק תחשבו על פרויקט של תיקון מעליות שנמשך מספר שבועות.

בין המערכות שחשופות לנזק: מערכות מים, חשמל, תקשורת ובקרה, חניה וכמובן מעליות. עלולים להיות גם נזקים משורשרים, למשל כאשר פגיעה במערכת המים גורמת נזק למעליות. זו, אגב, תופעה מאוד נפוצה.

×