ועד הבית 2023 – צרכים פיננסיים, פתרונות טכנולוגיים

עולם הפתרונות הטכנולוגיים לצרכי ועד הבית הולך ומתפתח. סקירה של המגמות העיקריות, וגם טיפ קטן לתשלומי הביטוח

ענייני כספים תופסים מקום מרכזי בפעילות של ועד הבית. למרבה הצער, במקרים רבים, הם תופסים גם נפח זמן גדול. האם אפשר להקל ולייעל את ההתנהלות הפיננסית של הוועד?

את הפעילות ניתן לחלק לכמה תחומים עיקריים:

  • ניהול חשבונות בנק ואשראי.

  • גביית דמי ועד בית מהדיירים.

  • תשלומים לספקים.

  • תשלומים לעובדים

  • תשלומי ביטוח.

מבט לעתיד – עוברים לאפליקציות

בכל אחד מהתחומים הנ"ל כבר קיימים פתרונות חכמים שמאפשרים לבצע את הדברים באופן דיגיטלי. מטבע הדברים לא נציין כאן שמות של כלים ויישומים ספציפיים, אך חיפוש מהיר בגוגל יציג לכם שפע של אפשרויות בכל קטגוריה.

כבר בחשבון הבנק שלכם באינטרנט יש כלים לביצוע תשלומים באמצעות העברות מיידיות. כל הבנקים גם מאפשרים שימוש באפליקציות מובייל לביצוע תשלומים. אתם בוודאי מכירים אותן, ככל הנראה כבר משתמשים בהן במרחב הפרטי.
לבנקים, אגב, יש עניין גדול להפחית את השימוש בצ'קים והם מציבים קשיים מכוונים. לדוגמא, עלות צ'ק חוזר גבוהה בהרבה מהוראת קבע חוזרת.

גם בנושא הכאוב של גביית דמי ועד בית, כבר יש פלטפורמות דיגיטליות שמציעות פתרון חלקי או מלא שמייעל את התהליך וחוסך את הריצות המתישות בין הדיירים ואת ליקוט הצ'קים והמזומן.
התחום הספציפי הזה נמצא עדיין בתחילת הדרך, כאשר חלק מהפתרונות הזמינים הם ייחודיים וחלק אחר משולב בפתרונות כוללים לניהול ועד בית. חברות ניהול עובדות היום עם פלטפורמות שונות, חלקן מפיתוח עצמאי. יש למה לצפות.

תשלומי ביטוח – העתיד כבר כאן

לתשלומי ביטוח יש מורכבות ייחודית בכל העולם הפיננסי של ועד הבית. הסיבה העיקרית היא שענף הביטוח בכללותו עדיין לא נמצא באותו מקום טכנולוגי כמו ענף הבנקאות למשל. לכן עדיין לא ניתן לעבוד מול חברות הביטוח באמצעות הוראות קבע. נשמע מוזר? אולי אך זו עובדה.

מצד שני, עולם הפינטק (FinTech) שוקד על פיתוחים לעולם הביטוח. עד כדי כך זה עצמתי שעולם הפתרונות הטכנולוגיים לענף הביטוח זכה לתת קטגוריה משלו – אינשורטק (InsureTech), כך שיש לצפות לקפיצת דרך בעולם הביטוח בשנים הקרובות.

בשלב זה, אמצעי התשלום הנוח ביותר בביטוח, לפחות בכל הקשור לוועדי בתים, הוא הרשאת חיוב. את ההרשאה ניתן לספק באמצעות אתר האינטרנט של הבנק, או ע"י בקשה לסניף הבנק.

יתרון משמעותי של תשלומי ביטוח באמצעות הרשאת חיוב לחברת הביטוח: שיטה זאת מאפשרת לעבוד במקביל מול הדיירים באמצעות הוראות קבע רגילות.

פלטפורמות ניהול

בנוסף לביצוע התשלומים והתפתחות אמצעי התשלום השונים, ועד הבית נדרש גם לכלים שיאפשרו לו ניהול פיננסי בראייה כוללת של המשימות, בכלל זה מעקב, תזכורות, תיעוד, ניתוח, ארכיון ותחזית.

קיימים פתרונות ייעודיים שונים, ויש כמובן את גיליון הנתונים הישן והטוב, אך המגמה שתופסת תאוצה היא שימוש בפלטפורמות 'ללא קוד' (No Code Platforms) שמאפשרות בנייה עצמית של אפליקציות מותאמות אישית.

רוצים לייעל את התפעול הפיננסי של הוועד? צאו למסע בגוגל ובחרו את הפתרון שלכם.

לפני שרצים לגוגל

חשוב לזכור כי תוצאות החיפושים שתעשו במנועי החיפוש יכולות להוות אינדיקציה בלבד להתרחשות בזירה, ולא המלצה לפלטפורמה או אפליקציה כזאת או אחרת.
לא בוחרים, ואפילו לא בודקים, פתרון פיננסי בלי לדעת מי הבעלים, מי המנהלים, מה התקנון, מהי מדיניות הפרטיות, מהם אמצעי האבטחה, באילו טכנולוגיות משתמשים, האם יש תקן, האם יש אישורים ועוד ועוד פרמטרים וקריטריונים.

על פעולות שניתן לבצע באמצעות אתר הבנק (למשל, הרשאת חיוב) אפשר לסמוך. כל השאר בזהירות ועם ייעוץ מקצועי ומשפטי.