ביטוח נזקי צנרת – כדאי להמליץ לדיירים

נזקי צנרת נפוצים מאוד, גם בבתים ישנים וגם בבתים חדשים. נזק בדירה אחת עלול לגרום לנזקים גם לדירות שכנות. הכירו את הפתרון הביטוחי.

כ-10% מהדירות המבוטחות בישראל סופגות בכל שנה נזקי צנרת. בעת נזק כלשהו בצנרת עלול להיגרם נזק משמעותי למבנה (קירות, רצפה, תקרה) ולתכולה (ריהוט, שטיחים, מכשירי חשמל וכד').
בניגוד למקובל לחשוב, נזקי צנרת קורים לא רק בבתים ישנים אלא גם בבתים חדשים. מדובר בתופעה נפוצה.

בבתים משותפים, אירוע של נזק בצנרת בדירה אחת עלול לגרום נזק גם לדירות אחרות, ואף לרכוש משותף בבניין. לפיכך, לוועד הבית יש אינטרס ברור בכך שבעלי הדירות בבניין יצטיידו בכיסוי לנזקי צנרת במסגרת ביטוח דירה.

שרברב מתקן כיור – ביטוח נזקי צנרת.

מהו ביטוח נזקי צנרת?

  • ביטוח נזקי צנרת מספק כיסוי לנזקים שנגרמו למבנה ו/או לתכולה עקב אירוע של פיצוץ צינור, דליפה מהצנרת, סתימה של צינורות, הצפות של ביוב או ממרזבים, ניתוק של צינור גמיש ואירועים אחרים המפורטים בפוליסה.

  • ביטוח נזקי צנרת משווק כהרחבה לפוליסות ביטוח דירה מבנה/תכולה, וניתן להוסיפו לכל אחת מהפוליסות.

  • הכיסוי כולל מימון לתיקון ושיקום הנזקים שנגרמו למבוטח, כיסוי לנזקי צד ג', ושירותי שרברבות למקרי חירום. לידיעתכם, כ-20% מאירועי נזקי צנרת בישראל הם מקרי חירום.

  • הטיפול במקרי חירום יכול להתבצע באמצעות שרברב מטעם חברת הביטוח או באמצעות שרברב פרטי, בהתאם למסלול שנקבע בעת רכישת הכיסוי. ביטוח במסלול שרברב פרטי הוא במרבית המקרים יקר יותר.

  • בביטוח נזקי צנרת קיים סעיף השתתפות עצמית.

נזקי צנרת לרכוש המשותף

ביטוח מבנה לבית משותף כולל, בדרך כלל, באופן מובנה גם כיסוי לנזקי צנרת. כאשר נגרם נזק לרכוש משותף כתוצאה מנזקי צנרת באחת הדירות, ועד הבית מכוסה במסגרת הביטוח, ואף יכול לבחור לתבוע את בעל הדירה.
במידה ובעל הדירה מצויד בכיסוי צד ג' מתאים, התביעה תשולם ע"י חברת הביטוח.

מומלץ לוועד הבית להמליץ לדיירים על ביטוח נזקי צנרת, שיבטיח ראש שקט גם להם וגם לוועד.

בהזדמנות זאת אנו מזכירים לוועד שגם הצנרת המשותפת מועדת לפורענות ולכן כדאי לנקוט בפעולות של תחזוקה מונעת ולבצע ביקורות מקצועיות אחת לתקופה (רצוי אחת לשנה). תחזוקה מונעת חוסכת נזקים והוצאות.
אפשר ואף כדאי להמליץ על תחזוקה מונעת גם לדיירים.

שיהיה לכם קיץ "יבש".