מה רשת טוויטר צריכה לעניין את ועד הבית?

יש סיבה מהותית מדוע רשת טוויטר צריכה להיות בתודעה של ועד הבית וכל דיירי הבניין.
רק בחודש שעבר קיבלנו תזכורת

יכול להיות שזה עובר לכם מתחת לרדאר, אבל הרשת החברתית טוויטר (Twitter) עוברת טלטלה עצומה בחודשים האחרונים.

רשת טוויטר, שהיא בעצם פלטפורמה להפצת מידע ולניהול שיחות, נרכשה ע"י המיליארדר אילון מאסק, שהוא גם הבעלים של מותג הרכב החשמלי טסלה. כלומר, מדובר באחד משועי עולם, שגם מבין היטב את המרחב הדיגיטלי, הוא זה שהביא לעולם את פלטפורמת התשלומים פייפאל.

השינויים שמחולל מאסק בטוויטר הופכים למעשה את הרשת על פיה. לדוגמא: טוויטר נולדה והתפתחה על התכונה של צמצום, עם מגבלה של 140 תווים בתחילת הדרך, שצמחו ל-180 תווים בהמשך. המילה 'טוויט' (ציוץ) הפכה לשם נרדף לדיבור קצר ולקוני. כעת אילון מאסק מאפשר ציוצים ארוכים עד 4,000 תווים. מהפכה.

נכון לעכשיו, טוויטר היא הרשת מס' 15 בגודלה, עם למעלה מ-7 מיליארד ביקורים בחודש. בישראל היא רשת נישתית עם כמה עשרות אלפי משתמשים פעילים בלבד, רובם מתחום התקשורת וההייטק. בשנתיים האחרונות יש צמיחה של טוויטר בישראל, אבל היא איטית.

מה כל זה נוגע לוועד הבית?

יש כמה סיבות טובות לכך שוועד הבית צריך להכיר את טוויטר היטב, לנהל חשבון בטוויטר, ואף לפעול לכך שלכל בעלי הדירות ולכל הדיירים בבניין יהיה חשבון טוויטר.

  • לטוויטר, ככל הנראה, יהיה תפקיד מרכזי במצב של קטסטרופה, כגון רעידת אדמה.

  • טוויטר צפויה להיות ערוץ מרכזי להפצת מידע והכוונה לאזרחים, לכוחות ההצלה בשטח, מטעם הגורמים הרשמיים המוסמכים.

  • בטוויטר מרוכזים ערוצי החדשות של כל מותגי החדשות הגדולים, בעולם ובישראל, ובשעת משבר הם משמשים כאפיק היעיל ביותר לקבלת תמונת מצב ועדכונים, הן לגורמים רשמיים והן לאזרחים.

  • טוויטר אמורה לשמש את האזרחים באזור האסון להודיע על מצבם לעולם, באמצעות ציוצים שיכולים לאפשר גם איכון. גם לרשתות אחרות כגון פייסבוק יש פונקציה דומה, אך נכון לעשיו טוויטר נחשבת למשמעותית יותר, בעיקר בשל היותה רשת חדשותית ביסודה.

  • מנגנון ההאשטגים של טוויטר (#) מאפשר פילוח מידע בצורה טובה, ובכך מאפשר הן לכוחות ההצלה והן לאזרחים דיוק מירבי בהודעות.

  • כאשר קבוצה מסוימת מקיימת קשרי טוויטר, ניתן להשתמש בפלטפורמה גם לתקשורת בין החברים בקבוצה בעת המשבר.

בימים אלו, למרבה הצער, רשת טוויטר משמשת את האזרחים שנקלעו לרעידת האדמה בטורקיה, ולאזרחים הלכודים בקרבות במלחמת רוסיה-אוקראינה. כמו כן, באירועי הסופה בארה"ב נעשה שימוש מוגבר בטוויטר לצורכי הודעות, דיווחים ואיכונים.

המלצתנו היא להשקיע זמן בהכרת טוויטר, לפתוח חשבון ולהשתעשע איתו תקופה, ואז להפיץ לבעלי הדירות ולדיירים את המידע.

ומה בינתיים?

כאמור, טוויטר היא פלטפורמה מצוינת, אולי הטובה מסוגה, לקבלת עדכוני חדשות בנושאים שונים. הוועד יכול לעקוב אחרי התפתחויות כלכליות ופיננסיות רלוונטיות, אחרי התפתחויות רגולטוריות, ענייני בינוי, תחזוקה ועוד.

חשוב לדעת ו… שלא נדע !!!

×