חברות ניהול

"טכנולוגיה היא כבר ההווה של הענף ויש עוד דרך ארוכה"

שיחה קצרה עם ניר שוראקי, בעלים ומנכ"ל בחברת YUVAL GROUP

מאת: שירות RMCM

איזי האוסYUVAL GROUP היא חברה ותיקה לניהול בתים משותפים, למעשה מן הראשונות בתחום בישראל. בנוסף, YUVAL GROUP מובילה חזון מקצועי טכנולוגי שמסמן את העתיד של הענף כולו. אז הלכנו לשוחח עם ניר שוראקי, מנכ"ל ואחד מבעלי החברה.

4 שאלות ייחודיות, שאלת הביטוח והשאלה הזהה.

הייתם בין החלוצים בענף. איך מצליחים לגדול לאורך יותר מ-30 שנה?

התשובה הקצרה כוללת שתי מילים: למידה ושירות. יכול להיות שהסדר צריך להיות הפוך – שירות ולמידה. אני חושב שזה נכון בכל מקצוע, בכל ענף – יש לך לקוחות שאתה צריך לעמוד בדרישות שלהם ובציפיות שלהם, כי זה מה שהבטחת להם ועבור זה הם חתמו איתך. זאת המשמעות של שירות.
זה ברור כאשר מדובר בטיפול בתקלה במעלית, שכל הבניין מרגיש אותה מייד. קצת פחות ברור כאשר מדובר, למשל, בביקורת השנתית של ציוד כיבוי אש, שאף אחד בבניין אפילו לא זוכר שהוא קיים.

אני יכול להגיד שלאורך כל הדרך, כל השנים בכל בניין, מגורים או מסחרי, עמדנו במחויבויות מגדול ועד קטן. יש ועדים שהולכים איתנו מהתחלה, זה לא היה אפשרי בלי רמת שירות טופ.

ויש גם את הלמידה, פרויקט שלעולם אינו נגמר. ואני מוצא לנכון להדגיש את העניין של למידה כי לא רבים יודעים איזו התקדמות עשה הענף של ניהול בנייני מגורים ומשרדים בעשורים האחרונים מבחינה טכנולוגית, תפעולית, פיננסית.
חומרי הבנייה השתנו, המעליות של היום הן ממוחשבות, עכשיו הגיע עידן הרכב החשמלי, עברנו את עידן ה-WiFi – אנחנו בתחום מקצועי שכל הזמן מתחדש ומשתנה. למידה ויישום הם ערכים קריטיים להצלחה.

במחשבה נוספת אני רוצה להוסיף מילה שלישית – שורשים. אני דור שני בחברה שהקים וניהל אבא שלי, שהוא היום יו"ר החברה. הוא התחיל ב-1991 עם שירותי ניקיון לבנייני משרדים, שהחלו אז לצמוח במרחב העירוני בישראל. בשנת 2000 עברנו מהפך לתחום חדש שהחל להתפתח – ניהול בנייני מגורים. אחר-כך התפתחנו גם לתחום העסקי של מגדלי משרדים ומתחמי מסחר ועסקים.

חברת הניקיון, ממנה הכל התחיל, הפכה למחלקה אבל המשיכה לפעול ולמעשה מהווה את אחד היתרונות היחסיים שלנו בשוק של ניהול בניינים, במיוחד בתחום העסקי בו נדרשים פתרונות ניקיון ותחזוקה מתקדמים.

שירות, למידה, שורשים וחזון. אלו יסודות הצמיחה של Yuval Group.

מה ההבדל בין ניהול מגדלי מגורים לבין מגדלי משרדים ועסקים?

בקצה הדרך אין הבדל. כאשר יש צינור שהתפוצץ או מעלית שהתקלקלה, בעלי המקצוע שמגיעים לטפל – כאן או כאן – הם אותם בעלי מקצוע. המחויבות שלנו כמובן זהה, ועל כך יכולים להעיד לקוחותינו – ועדים של בתי מגורים וועדים של מתחמי מסחר.

ההבדל העיקרי הוא בפרוצדורות; בתחום הפרטי ההתנהלות היא מול בעלי דירות שהתנדבו לשרת בוועד הבית, ברוב המקרים אנשים טובים עם הרבה רצון טוב ומעט זמן. במרחב העסקי ההתנהלות היא מול נציגויות שהן מקצועיות ומפוקחות ע"י עורכי דין ורואי חשבון – שעובדות עפ"י נהלים, תקציבים והסכמים ברורים.

בכל מה שקשור להתנהלות הכספית – החל באישור תקציבים, דרך תשלומים לספקים ועד לגבייה – מדובר בשני עולמות שונים. אחד האתגרים שלנו הוא להנחיל דפוסי עבודה מהעולם העסקי לוועדי בתים בבנייני מגורים. יש היום כלים טכנולוגיים שמבשרים על אופק תפעולי חדש, בדגש על ניהול תקציבי וכספי, גם בעולם של בנייני מגורים. עובדים על זה.

אתם רואים בטכנולוגיה המתקדמת את העתיד של הענף?

כן. בוא נאמר שטכנולוגיה היא כבר ההווה של הענף ויש עוד דרך ארוכה. כמו שאמרתי קודם, התחום של ניהול בנייני מגורים ובנייני מסחר הופך ליותר מתוחכם, יותר משוכלל, יותר טכנולוגי ויותר דיגיטלי. כלומר, אנחנו נוגעים, עוסקים ומטפלים במערכות שעברו מהפכה טכנולוגית ועוד היד נטויה.

בשנים האחרונות, למשל, כפי שכבר ציינתי, אנחנו מתמודדים עם מהפכת הרכב החשמלי. בסופו של דבר זה יוביל למהפכה טכנולוגית גם בבניינים, בהם יותקנו מערכות טעינה מנוהלות ומונים חכמים. לשם אנחנו מכוונים את הוועדים שאנחנו עובדים איתם.

אבל אני רוצה לתת פה דגש דווקא למהפכה טכנולוגית שנמצאת ממש בחיתוליה, והיא מסמנת את העתיד של הענף – מהפכת הבקרה הטכנולוגית. היכולת לדעת בכל רגע נתון על מצב המערכות השונות שפועלות בכל בניין, ובהמשך – וזה החלום – מוקד בקרה שחולש על כל הבניינים ומאפשר לדעת בזמן אמת, להגיב במהירות בזק וכמובן לנטר, ובעצם למנוע את הנזק לפני התרחשותו.

מעליות, מערכות מים, מערכות קירור וחימום, עמדות טעינה לרכב חשמלי, מערכות חשמל ואנרגיה סולרית, מערכות בקרת מבנה וזאת רק רשימה חלקית – בעתיד נוכל לשלוט בכל אלה בצורה הרבה יותר יעילה באמצעות טכנולוגיות בקרה והתראה מתקדמות. יש ניצנים. למעשה, לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות בבניינים עצמם זה יהיה בלתי נמנע. כמה זמן עד למהפכה? עדיין קשה לי לדעת, אבל זה בחלט בדרך.

האוכלוסייה שאתם עובדים עבורה גדלה. איך זה משפיע?

נכון, הבניינים שאנחנו מטפלים בהם יותר גבוהים וכמובן יותר מאוכלסים. במקביל גם החברה גדלה ואנחנו מטפלים ביותר נכסים. זהו בהחלט אתגר גדול, מצד אחד צמיחה ומאידך הגדלה של הצוות הניהולי והתפעולי.

הצעד הראשון היה לשפר ולשכלל את ערוצי התקשורת בינינו לבין הוועדים ובינינו לבין בעלי הנכסים והדיירים. מערכות הניהול שלנו – אפרופו טכנולוגיה – מאפשרות לנו לתקשר במייל, סמס, ווטסאפ עם יחידים ועם קבוצות. התקשרות זורמת, מבוקרת ומתועדת. אנחנו גם מתקשרים באמצעות לוחות מידע אלקטרוניים במרחב הציבורי.

אני חושב שהמלחמה מעמידה במבחן את העניין של תקשורת וקשרים עם קהילת הדיירים. ככל שהיינו גאים בכלים שלנו שהוכיחו את עצמם, גם למדנו המון ויש עוד מה לעשות.

זה נושא מורכב וארוך שאפשר לסכם אותו במילה אחת, למעשה – במקום להגיד 'אוכלוסיית דיירים' אנחנו עוברים להשתמש במילה 'קהילה'. יש לכך משמעויות רבות. אבל כאמור זה ארוך.

אגב, אפרופו המלחמה, קודם דיברתי על הציוד לכיבוי אש שאף אחד לא זוכר שהוא קיים, אז במלחמה כולם נזכרו שהוא קיים. אנחנו כמובן היינו מוכנים.

שאלת הביטוח:

גם בתחום הביטוח יש הבדל בין העולם הפרטי של בנייני מגורים – בו אנחנו יכולים רק להמליץ לוועד הבית – לבין העולם העסקי בו אנחנו רוכשים את הביטוח עבור הוועדים. בואו נאמר שבתחום העסקי המודעות לסיכונים וכתוצאה מכך לצורך בביטוח היא גבוהה יותר. בפועל, אוטומטית.

חשוב לדעת שבעולם המגורים יש בעצם סטנדרט לכיסוי ביטוחי, לעומת העולם העסקי בו נדרשת הערכת סיכונים ייחודית לכל בניין. ההערכה מבוצעת ע"י בעלי מקצוע, כגון יועצי ביטוח, שאנחנו נעזרים בהם וסקר סיכונים.

כל מה שקשור לביטוח בנייני מגורים ובנייני משרדים מושפע מאוד ובאופן ישיר מההתקדמות הטכנולוגית. לדוגמא, במעליות המתקדמות הנזקים יותר יקרים. מצד שני השתכללות אמצעי הבקרה, לדוגמא בקרים למניעת נזילות מוזילה עלויות טיפול ושיקום.

השאלה הזהה: מדוע לבחור בכם?

ותק וניסיון – כאלה לא עומדים רק בפני עצמם אלא גם מהווים הוכחה חיה לכך שאנחנו יודעים להתאים את עצמנו לשינויים והתפתחויות, לומדים ומשפרים את עצמנו ללא הרף, ויודעים להתמודד עם אתגרים וגם לחשוב קדימה. כבר 30 שנה.

חברה גדולה עם שירות בוטיק – לכל בניין שאנחנו מטפלים בו יש מנהל פרויקט שעומד לשירות הוועד, בעלי הדירות והדיירים וצוות תפעולי וניהולי שדואג לעזרה וגיבוי בהתאם לנדרש.

ראייה הוליסטית של צרכי הלקוחות – לזה ביסוד החזון המקצועי שלנו, משפיע על ההשקעות שלנו בטכנולוגיה, ובא לידי ביטוי ביכולת המיוחדת שלנו לספק שירותים משלימים – לדוגמא, שירותי ניקיון – ברמה המקצועית הגבוהה ביותר.
השילוב בין מגורים למסחר מאפשר לשני סוגי הלקוחות ליהנות מידע מקיף וניסיון רחב במיוחד.

טיפים

לוועד הבית

להתעלם מרעשי רקע בנושאים כספיים ועלויות

חברת הניהול צריכה לספק פירוט שירותים ועלויות לכל סעיף בסל השירותים המוסכם, ואז לפקח אחר עבודתם והאישורים השנתיים.

 

לבעלי הדירות

משכירים? קחו על עצמכם את דמי הוועד

חשוב לבדוק למי משכירים וחשוב לקחת ביטחונות. את דמי ועד הבית כדאי לשלם בעצמכם ולגבות אחר כך מהשוכרים.

 

לדיירים

אולי הדירה לא שלכם, אבל ועד הבית כן

כדאי לחזור יומיום הביתה למקום נעים. הקפידו על נהלי הוועד, שלמו את דמי הוועד בזמן, ושמרו על יחסי שכנות טובים.

 

איזי האוס

Yuval Group – כרטיס ביקור

שם החברה YUVAL GROUP (קבוצת ש.י.נ. יובל נכסים בע"מ)
שנת יסוד 1991
בעלים / מנהלים
  • יובל שוראקי
  • ניר שוראקי
עובדים כ-50
אזורי פעילות מרכז הארץ
פעילויות נוספות
  • שירותי ניקיון מקצועיים/תעשייתיים
  • שירותי הדברה
  • תחזוקת חניונים
משרדים חולון

למידע נוסף

אתר אינטרנט yuvalnihul.co.il
דוא"ל info@yuvalnihul.co.il
טלפון 03-5583787