חוקי ועד בית משותף בישראל

חוקי ועד בית משותף בישראל

עברה לכם בראש המחשבה למלא את תפקיד ועד הבית? תוהים איך תוכלו לעשות זאת בצורה הטובה ביותר ומה זה בדיוק אומר? אם כך, עליכם להתעמק לרגע בנושא של חוקי ועד בית משותף. ראשית, האם ידעתם שזה עניין של חובה וחוק, ולא עניין של בחירה? כלומר, בישראל, על מנת שניתן יהיה להבטיח שכל הבניינים המשותפים יתנהלו בצורה נכונה ותקינה, חובה לבחור וועד לכל בניין. שנית, כשמדברים על נושא חשוב כמו חוקי ועד בית משותף ניתן לראות שלא יכולים להיות יותר מחמישה חברים בוועד הבית, והכול בהתאם למספר הדיירים בבניין כמובן. חברי הוועד אינם יכולים לקבל החלטות באופן שרירותי או עצמאי, שכן בפועל הם רק אלה שיארגנו את ישיבות הדיירים. באותן ישירות תתקבלנה ההחלטות בצורה דמוקרטית, כלומר, על כל החלטה שצריך לקבל תתקיים הצעה מסודרת.

 

תפקידו של ועד הבית מגוונים ושונים

רוב האנשים בטוחים שוועד הבית צריך רק לגבות כספים מהדיירים ולדאוג שמנקה חדר המדרגות יבצע את עבודתו בצורה נאמנה. עם זאת, אנחנו רואים בפועל שהיום הדברים הרבה יותר מורכבים, שכן לוועד הבית יש לא מעט סוגים של אחריות שאיתה הוא צריך להתמודד. למשל, אם מתעורר הרצון לעשות שיפוצים בבניין וצריך לבחור חברה קבלנית שתבצע את העבודה, וועד הבית יהיה הישות שתוכל לייצג את הדיירים בפני אותה חברה. בנוסף, אם יהיו עניינים משפטיים שבהם הבניין יהיה מעורב, היחידים שיוכלו לייצג את דיירי הבניין הם חברי ועד הבית. לכן, כאשר בוחנים לעומק את הנושא של חוקי ועד בית משותף, חשוב גם להיות מודעים לכל האחריות הזאת ולכל התפקידים שוועד הבית צריך למלא. אומנם זה תפקיד שמתבצע בצורה התנדבותית לכל דבר ועניין, אך בפועל אנחנו רואים שיש לא מעט אחריות שאיתה צריך להתמודד. לכן, רגע לפני שאתם רוצים להתנדב למלא את תפקיד ועד הבית, רצוי לקחת בחשבון את האחריות ואת המשימות השונות.

למה כל ועד בית צריך ביטוח?

לצערנו הרב, גם בבניינים הכי חדישים שיש עלולות להתרחש תאונות שונות. ככל שהבניין יותר גדול, כך נכנסים אליו יותר אנשים, מה שמסביר מדוע עלולות להתרחש יותר תאונות ותקלות. זה לא משנה אם מי שעובר את התאונה הוא דייר בבניין, עובד שמועסק באופן חריג לביצוע תיקונים כאלה ואחרים או שליח שמביא פיצה. מה שבטוח זה שאם אותו אדם יעבור תאונה שתפגע בו, הוא יוכל לתבוע פיצויים, ולמעשה, הוא יתבע ישירות את חברי ועד הבית, באופן אישי. לכן ברור מדוע על ביטוח לחברי ועד הבית אסור לוותר, כי היום מישהו אחר ימלא את התפקיד הזה ומחר אתם. רצוי מאוד להעלות את הדברים באסיפת הדיירים הבאה, להסביר להם את החשיבות ולבחור ביחד את חברת הביטוח הכי טובה שיש.