You are currently viewing מה משותף לבית המשותף?

מה משותף לבית המשותף?

השיר הכי נפוץ בשנה האחרונה היה ללא ספק שבט אחים ואחיות. כי זה אנחנו. עם ישראל. קיבות גלויות שאם נרצה או לא צריכים ללמוד לחיות אחד עם השני. ומה שנוגע לנו כעם, נוגע לנו גם כשכנים. כלומר, כאשר יש מבנה שמכיל מספר דירות, אנחנו חייבים להסתדר עם השכנים. זה חשוב גם לאווירה כדי שיהיה לנו נעים, אבל בעיקר כדי שלא יהיה לנו יקר. כלומר, הבי המשותף כשמו כן הוא מחייב מספר ממשקים של שיתוף.

לדוגמא, אם לשכן בקומה 2 יש בעיה בצנרת והרטיבות חודרת לשכן בקומה 1, נדרש שיתוף פעולה כדי לפתור את הבעיה. והכוונה לעלויות התיקון. כי השכן בקומה 2 ידאג לצנרת שלו. אבל על מי מוטלת האחריות לטפל ברטיבות שנגרמה לשכן בקומה 1?  נכון, על הביטוח. ואם אין ביטוח אז השכן בקומה 2 צפוי להתמודד עם לא מעט הוצאות כספיות.

אם הבנו את העיקרון, אפשר להתקדם. נניח שהביוב המרכזי נסתם וכל הלובי הוצף. ואז הגיע אורח לאחד מדיירי הבניין, החליק ברטיבות ושבר את הרגל.  את מי הוא תובע? את דייר הבניין המשותף. ואם אין לכם או ביטוח ועד הבית בית משותף כנדרש, אתם והשכנים, כולל אלו שהאורח להן נפגע, בבעיה. במקרה הספציפי הזה הכיסוי הנדרש זה ביטוח צד ג'. אבל זו רק דוגמא להמחשה. השורה התחתונה זה שצריך ביטוח בית משותף על כל צרה שלא תבוא.

ביטוח עושים רק עם גורם מוסמך

עכשיו אחרי שהשתכנתם, אתם צריכים לבחור עם מי לעבוד. כלומר, מי הסוכן ביטוח שיכין עבורכם פוליסה מותאמת אישית או ביתית. כלומר, יעשה לכם ביטוח שסוגר את כל הפינות ומוודא שבעת הצורך, חלילה וחס, אתן מכוסים. שלא יהיה מצב שצריך להפעיל ביטוח ואז מתברר שבדיוק במקרה הזה יש אותיות קטנות שמטילות עליכם את הטיפול והתשלום ולא על הביטוח. ואז כשתבואו בתלונה לסוכן, הוא יגיד אתם לא שאלתם לגבי כך וכך… כלומר חשוב לפנות לסוכן ביטוח עם מוניטין, עם אמינות, כזה שלקוח אחריות ולא מתחמק ממנה. בצבא קראנו לזה "חותר למגע".

שלב ראשון בימינו זה סקר שוק. תחילה לגבי כל נושא ביטוח בי משותף ושלב שני זה איש מקצוע,  סוכן, שיעניק את השירות הנדרש בצורה הכי יעילה, מקצועית ומשתלמת כספית. ולא, הכי זול זה לא הכי טוב. גם לא הכי יקר. הכי טוב זה מה שהכי נכון לכם. הכי טוב זה ביטוח שמייחס למבנה שבו אתם מתגוררים. זה הסכם או פוליסה שמפרטים בדיוק כמה, איך, למה ומתי מטפלים בכל סוגי ההפתעות למיניהן. בכלל, לא רק בבית המשותף, בביטוח חשוב תמיד לבדוק, לחקור, להתעניין. אל תסמכו על המזל או על הגורל. ככל שתבדקו יותר לעומק לפני, תהיו יותר רגועים אחריי.

אז למה אתם מחכים?

כמו שאמר המשורר, אל תגידו יום יבוא הביאו את היום. כבר היום תבדקו איזה ביטוח יש לכם בבית המשותף. כמה אתם משלמים. מה הוא מכסה.  מה הוא לא מכסה. מי איש הקשר שמכיר את המבנה ויין מענה מיידי בשעת הצורך. מה קורה אם הזמנתם איש מקצוע על חשבונכם ואתם רוצים בדיעבד להשית את ההוצאה על הביטוח. מה קורה אם אתם רוצים לעדכן או לשנות את הפוליסה.

 

בנוסף, במידה וועד הבית לא רוצה להוסיף כיסוי כזה או אחר, ניתן לפנות לסוכן הביטוח ולבקש כיסוי רק עבורכם. כך שברגע האמת, כשולם ישברו את הראש בגלל נקודה שלא כוסתה כראוי, אתם תוכלו להיות רגועים.