בינה מלאכותית, בקרוב אצלכם (בלי שתרגישו)

העולם מדבר על בינה מלאכותית (AI). בואו נראה איפה זה פוגש את ועד הבית

גם אתם, כמו כולם, ודאי חשופים לשיח המתעצם בנושא של בינה מלאכותית (AI). יכול להיות שזה מעניין אתכם, יכול להיות שלא, אבל אם אנחנו כותבים על זה במידעון בר-עוז, אתם בטח מבינים שיש למהפכה של בינה מלאכותית נגיעה לפעילות של ועדי בתים.

הכל עדיין "בחיתולים", כמובן, אבל כבר בעתיד הקרוב זה ישתנה באופן דרמטי.

למה חשוב לוועד הבית לדעת על בינה מלאכותית?

נתאר מצב אופייני בו ועד בית נדרש לתכנן פרויקט שיפוץ גדול. באמצעות כלי בינה מלאכותית שקיימים כבר היום, ניתן ליצור תוכנית עבודה מפורטת, עם שלבים ולו"ז, תוך דקות.
מובן כי מה שתקבלו הוא בסיס עליו תצטרכו לעבוד כדי לדייק אותו לצרכיכם הספציפיים, אבל השלב הראשון של הכנת מתאר הפרויקט מתקצר מימים רבים לכמה דקות.

יש מצב בו אותו כלי בינה מלאכותית יוכל למלא עבורכם כתב כמויות מסודר, על בסיס התוכנית הראשונית שאותו כלי הכין עבורכם ואתם דייקתם.

מערכות ניהול מתקדמות, שעל כמה מהן סיפרנו לכם בגיליונות קודמים של מידעון בר-עוז, כבר משלבות יכולות AI שמסוגלות לתכנן עבורכם, תוך דקות, מהלכי גבייה ותזכורות תשלום ע"פ מאפיינים אישיים של כל דייר בבית המשותף.

בקיצור, לא נגזים אם נאמר שכלי בינה מלאכותית יהפכו עוד מעט לחלק מחיי היומיום שלכם, לעתים קרובות בלי שבכלל תשימו לב לכך.
לדוגמא: אם אתם רוכשים ציוד לבית המשותף באמצעות אתר אינטרנט של ספק כלשהו, יש סיכוי טוב שאתם נהנים משירות של בינה מלאכותית שיודעת לזהות את ההעדפות שלכם ולהציע לכם מוצרים ושירותים בהתאם.

בינה מלאכותית על קצה המזלג

בינה מלאכותית היא תחום טכנולוגי שמשתמש באלגוריתמים ובלמידת מכונה כדי לסייע למערכות ממוחשבות לבצע משימות בצורה חכמה יותר, ע"י זיהוי ולמידה מנתונים זמינים.

כאמור, כלי בינה מלאכותית כבר משמשים בצורה נרחבת בחיים היומיומיים שלנו. אלגוריתמים של בינה מלאכותית משמשים לנו כדי להציע לנו פתרונות מותאמים אישית – מוצרים, חופשות, קורסים ועוד – בהתאם למיקום, סגנון חיים, הגדרות אישיות ופעילויות קודמות.

בינה מלאכותית יכולה לסייע לנו בתחומים רבים, כמו למשל בתחום הבריאות, בזיהוי מחלות ובעיות רפואיות, או בתחום המזון בהתאמת תזונה וטיפול באלרגיות ובעיות מזון.

ויקיפדיה: בינה מלאכותית

×