You are currently viewing ביטוח מבנה – למה זה משתלם

ביטוח מבנה – למה זה משתלם

"אמא שלי אמרה, שהחיים זה כמו חפיסת בונבוניירה, לעולם אין לדעת מה ייצא מתוכה"  פורס גאמפ.

המשפט הזה אולי נשמע קצת קלישאתי וקצת מאולץ, אבל הוא נכון. החיים מלאים בהפתעות, לטוב ולרע.  האחריות שלנו זה לנהל נכון ולהיערך אל מול ההפתעות הפחות נעימות. וזה בעצם התפקיד שלנו בתור מבטחים – לעזור לכם לנהל נכון את הסיכונים. וכשמדובר בביטוח מבנה, ניהול הסיכונים דורש מיומנות. כלומר, זה לא ביטוח חובה לרכב או ביטוח בריאות בסיסי. פה חשוב ההתאמה של כל מקרה או כל מבנה לגופו או לשלדו.

על פניו, מדובר בעוד ביטוח מיני רבים. בפועל, יש הרבה מקום לפרצות ואותיות קטנות שברגע האמת מתגלות כגדולות ובעיקר יקרות. ואם נכניס למשוואה את המבנים המשותפים, בכלל יש פה אתגר לא פשוט. כך למשל אם הביוב נסתם וכל הדירה של הדיירים בקומת הקרקע מוצפת ונגרם נזק לרכוש, על מי מוטלת האחריות לטפל בסתימה ולפצות את הדיירים? או אם לשכן בקומה 4 התפוצץ הצינור של המים וכל הדירה בקומה 3 הוצפה. ואפילו מקרים של צד ג', למשל הגנן שבעת עבודות הגינון בגינה המשותפת נחתך ביד ונאלץ לשבות מעבודה ולכן תובע אתכם כי לטענתו זה בגלל בעיה בטיחותית שלא טופלה כראוי. כלומר, אתם כדיירים חשופים לתביעות ולדרישות תשלו כלאו ואחרות בגין אי אלו תקלות ובעיות. ולכן חשוב לנו להדגיש חזור והדגש, ביטוח מבנה חייב לכסות אתכם כנדרש כדי למנוע ממכם כאב ראש ובעיקר כאב "כיס" ביום פקודה.

איך ניגשים לרכישת ביטוח מבנה?

השלב הכי חשוב כשעושים ביטוח בכלל וביטוח מבנה בפרט זה הבנת החומר. אל תסמכו על הסוכן כי הוא נחמד, כי הוא חבר של ההורים שלכם או של החבר מהצבא. בסופו של דבר זה הכסף שלכם ובעיקר השקט הנפשי שלכם. שווה לשלם יותר בכל חודש עבור הפוליסה כדי שברגע האמת הביטוח ידאג לכסות הכל ואתם תישארו רגועים. בעידן הדיגיטלי של מהפכת המידע, מתחילים בגוגל. תגלשו ברשת ותכירו את כל המקרים והתגובות. ככך שתשאלו מראש את השאלות הנכונות כך תקבל פוליסת ביטוח מבנה שתכסה אתכם באופן טוב יותר. הדבר האחרון שצריך זה שברגע האמת, כשהביוב זורם לכם בדירה ביום שישי רגע לפני שבת, אתם צריכים להתחיל לחפש אינסטלטור וגם לשלם לו מטב כספכם. וזו רק דוגמא. לכן, קחו לעצמכם שעה- שעתיים ותעשו קצת מחרק על התחום.

בחירת הסוכן הנכון

אחרי שהבנתם מה צריך, הגיע הזמן להחליט אצל מי או בעצם בידי מי אתם מפקידים את גודל המבנה המשותף שלכם. השוק מלא בסוכנים, חברות ולצערנו גם מאעכרים שלא יהססו להבטיח הרים וגבהות אבל הרגע האמת יתנדפו מבלי להשאיר זכר.  תבדקו שספק השירות, במקרה זה סוכנות הביטוח, הינה אמינה, זוכה למשובים טובים וזוכה למוניטין טוב.  תרכזו 3-4 הצעות מחיר, תשוו ביניהן, תבדוק מה כל אחת מציעה, מה היא לא מציעה, ורק אז תקבלו החלטה.

אם בביטוח מבנה עסקינן, חשוב ומומלץ לפעול עם וועד הבית. כי בסוף כולם נושאים באחריות למבנה. החלטה משותפת גם תבטיח טיפול בראש רגוע יותר ברגע האמת. המטרה זה ניהול יעיל ומושכל של הסיכונים. ככל שתהיו מכוסים יותר, כך יקל עליכם. אל תהססו להקשות על הסוכנים, לנג'ס להם ולשת להם על הווריד כדי לקבל תשובות לכל השאלות והחששות.

לסיכום, אם עד היום סמכתם על וועד הבית או על המזל, הגיעה העת לקחת אחריות ולוודא שאתם מכוסים כנדרש.