בעוד מספר ימים, ב-11 בנובמבר 2025, ניפגש בכנס בר-עוז השנתי. אתם, אורחינו בכנס, תגיעו בבוקר ותבלו איתנו עד שעת הצהריים, כאשר בדרך ננסה לספק לכם ערך מקצועי וחוויה מהנה (וטעימה).
אנחנו מקיימים את הכנסים האלה כבר שנים רבות, בכלל זה בשנות המלחמה, ואפשר להבין שאנחנו רואים בכנס השנתי שלנו ערך שיווקי גבוה. האם זה מתאים גם לכם?
כנס בעידן הדיגיטלי?
כנסים הם כלי שיווקי ותיק. גם בעידן הדיגיטלי, שמציע אופציות וירטואליות, הם ממשיכים לתפוס מקום מרכזי באסטרטגיות השיווק של חברות ברחבי העולם. התעשייה העולמית של אירועים מוערכת היום ביותר מטריליון דולר, ולפי התחזיות היא תגדל לכדי 2.5 טריליון דולר עד תחילת שנות ה-30.
מה שמעניין במיוחד: 78% מהארגונים מזהים כיום אירועים פנים אל פנים כערוץ השיווק המשפיע ביותר שלהם – לא המייל, לא הרשתות החברתיות, לא הפרסום הדיגיטלי. האירוע החי – הכנס.
למה בכלל להתעסק בזה?
השאלה הראשונה שצריך לשאול היא: מה באמת מנסים להשיג? כשמסתכלים על הנתונים, מתברר ש-64% מהארגונים שמארגנים אירועים מציינים מודעות למותג כמטרה המרכזית. זה הגיוני – אתם מביאים אנשים למקום שבו אי אפשר להתעלם מכם, שבו אתם מחזיקים את המיקרופון, ושבו אין עשרות טאבים פתוחים שמתחרים על תשומת הלב.
ויש עוד כמה סיבות משכנעות:
יצירת קשרים אמיתיים – 80% מהאנשים מעדיפים אירועים פנים אל פנים על פני פורמטים וירטואליים. למה? כי שיחה אמיתית, מבט בעיניים, לחיצת יד – אלה דברים שיוצרים אמון.
77% מהלקוחות אומרים שאינטראקציה עם מותג באירוע חי מגבירה את האמון שלהם בו.
מיצוב כמומחים– כשאתם עומדים על הבמה ומשתפים ידע, אתם לא רק מוכרים שירות – אתם הופכים לסמכות בתחום. כמעט 70% מהמשתתפים רואים בכנסים את ההזדמנות הטובה ביותר ללמוד על חידושים ושירותים בתחום העניין שלהם.
לידים איכותיים– אנשים שמגיעים לכנס כבר הראו עניין. הם לא גללו בפייסבוק ופתאום ראו פרסומת. הם הקדישו זמן, הגיעו פיזית, והשקיעו מאמץ. סטטיסטיקות מראות שחברות חוות פי 10 החזר השקעה ממשתתפים בכנסים.
אוכלוסיית היעד – צריך להזמין לקוחות קיימים ואפשר גם לקוחות חדשים או פוטנציאלים לצורך חיזוק תחילת הקשר.
איך בונים כנס מוצלח?
יש כנסים של אלפי משתתפים, ויש כנסים אינטימיים של עשרות. בכל המקרים כנס מוצלח הוא, קודם כל, פרי של עבודת הכנה יסודית וקפדנית.
הניסיון רב השנים שלנו לימד אותנו שמדובר בעשרות שעות של הכנה, ממש כמו אירוע חתונה במשפחה 😊
הכנסים השנתיים שלנון מתחילים בפועל כמעט שלושה חודשים לפני מועד הכנס. מדובר בלוגיסטיקה מורכבת שכוללת איתור מועד מתאים ומקום מתאים (נגיש עם חניה), גיבוש תוכנית תוכן מקצועי, תוכנית תוכן חווייתי, הזנה וכיבוד (במקרה שלנו: ארוחת בוקר, ארוחת ביניים וארוחת צהריים).
בכל חלק של התוכנית יש ניואנסים ופרטים קטנים שעושים את ההבדל – החל בשילוט מהחניון לאולם הכנס, דרך בחירת המפיות לשולחן ארוחת הצהריים, ועד למתנה הקטנה לכל משתתף בסיום האירוע.
תוכנית האירוע לא צריכה להיות דחוסה מדי, שכן רוב המשתתפים באים גם כדי להיפגש ולעשות קצת 'נטוורקינג'. זה בעצם ההבדל בין כנס לבין סדנא, למשל.
