חברות ניהול

"אנחנו חברת שירות, אנחנו נמדדים על השירות"

שיחה קצרה עם ערן אליהו, בעלים ומנכ"ל משותף בחברת א.א. ניהול אחזקות מבנים

מאת: שירות RMCM

איזי האוסא.א. ניהול אחזקות מבנים פעילה בתחום ניהול בניינים כבר 15 שנה. לפיכך יש לאנשיה פרספקטיבה טובה על התפתחות והמודרניזציה של הענף, וגם תפיסת עולם מקצועית שעומדת במבחן הזמן. אז הלכנו לשוחח עם ערן אליהו, מנכ"ל משותף ואחד ממייסדי ומבעלי החברה.

4 שאלות ייחודיות, שאלת הביטוח והשאלה הזהה.

אתם חברה ותיקה בענף. מה ההבדל בין אז להיום?

שמיים וארץ. גם השוק השתנה באופן דרמטי וגם אנחנו כחברה השתנינו לאורך הדרך. למעשה, אין ברירה, חברת ניהול חייבת להיות תמיד צעד אחד לפני השוק מבחינת היכולות, ההערכות התפעולית, הידע.

המגדלים של היום, מגורים או משרדים, לא דומים כמעט בשום צורה לבניינים איתם התחלנו לפני 15 שנה. אתם כותבים הרבה על עולם המעליות וזאת דוגמא מצוינת להתפתחות הטכנולוגית המדהימה שעברה עלינו. המעליות החדשות הן מחשבים בתנועה וזה אומר שכל ההתייחסות וכל הפעילות סביבן שונה בתכלית.
בפועל, כל המערכות שאנחנו מתעסקים בהן ביומיום שלנו –משאבות מים, אינסטלציה, חשמל וכל השאר – עשו קפיצת דרך, בחלק מהמקרים יותר מקפיצה אחת.

מחלקת האחזקה שלנו, שמפעילה את בעלי המקצוע השונים, בין אם פנימיים ובין אם חיצוניים, היא גוף לומד. זה בעצם אחד מסודות ההצלחה שלנו, היכולת לתת מענה מתקדם למערכות מתקדמות. כמו שאומרים, אסור למצמץ, כי הטכנולוגיה משתנה ומתעדכנת כהרף עין בלי הפסקה.
לכן אנחנו כל הזמן עוקבים אחרי חידושים, לומדים אותם, מבינים אותם ונערכים מבעוד מועד לשלב הבא. הקבלנים והוועדים שאנחנו עובדים איתם יכולים לקבל החלטות על יישומים חדשניים בידיעה שאנחנו נדע לטפל בהם. במקרים רבים אנחנו אלה שמסמנים להם את החידושים שמתחילים לבצבץ בעולם ובישראל.

עוד הבדל עצום בין אז להיום הוא הקשר האינטנסיבי בין חברת הניהול לוועד ולדיירים, התקשורת בין הוועדים לבעלי הדירות ובכלל המפגש בין כל הגורמים שקשורים להתנהלות בבניין ולניהולו. הכל קורה בשקיפות, השיח מתחולל אונליין, המידע מגיע בזמן אמת. הקצב אחר לגמרי, הציפיות מן הסתם גבוהות יותר, גם של הוועד, גם של בעלי הדירות וגם שלנו מעצמנו.

ואני אפילו לא בטוח שהתחלתי לענות על השאלה מה ההבדל בין אז לבין היום.

למה צריך חשמלאי ראשי מוסמך במשרה מלאה בחברת ניהול?

אנחנו אחת החברות היחידות שמעסיקה חשמלאי ראשי מוסמך במשרה מלאה. הניסיון שלנו מלמד, שחשמלאי ראשי מוסמך בזמינות מלאה יכול לעשות הבדל, גם במהירות הטיפול וגם באיכות הביצוע. מבחינתנו זאת החלטה שעשתה שיפור עצום ביעילות שלנו וכמובן חוסכת לוועדים שאיתנו הרבה הוצאות.

בסופו של דבר, כל אירוע קשור באופן כזה או אחר למערכת החשמל, בין אם באופן ישיר, כאשר התקלה היא במערכת החשמל עצמה – הדוגמא הכי בסיסית היא קצר חשמלי – ובין אם באופן עקיף. למשל, כאשר יש צוות של מקצועני משאבות למשל, אתה צריך חשמלאי מוסמך איתם או זמין לעזרתם. כך גם בטיפול במעליות, בדלתות הכניסה, בשערי החניון, ברכיה אם יש ועוד. הכל זה חשמל.

היום, בעידן הרכב החשמלי שמטלטל את הענף שלנו, העניין כמובן רק מתעצם והצורך בנוכחות של חשמלאים מוסמכים רק תגדל.
בסוג הבניינים בהם אנחנו מתמחים – בנייני מגורים חדשים, מגדלי משרדים, בתי מלון – צרכי החשמל צפויים לצמוח יותר גבוה ויותר מהר. נדמה לי שעוד כמה שנים נראה חשמלאי ראשי מוסמך במשרה מלאה בכל חברות הניהול.

אתם נותנים שירות גם לבתי מלון. גם זה יוצא דופן

נכון. אנחנו פעילים באזור השרון שיש בו הרבה בתי מלון ברמות שונות, ויש לנו יכולת לתת מענה לצורך. באופן כללי יש הרבה דמיון בין בניין מגורים לבית מלון, למעט העובדה שהדיירים מתחלפים. עוד הבדל, כמובן, הוא שבבית מלון אנחנו עובדים מול הנהלה ולא מול ועד. די דומה להבדל בין ניהול של בית מגורים לניהול של בניין מסחרי.

עוד ייחודיות שלנו; אנחנו גם עובדים הרבה עם חברות קבלניות שמביאות אותנו כנדוניה לבעלי הדירות. צברנו מוניטין של שירות מצוין והקבלנים הבינו שאנחנו נותנים להם ערך מוסף גבוה.
בין החברות שבחרו בנו ניתן למצוא את דניה-סיבוס, אפריקה ישראל, אשטרום בנייה, א.י. נבו, גינדי ישראל, שיכון ובינוי, רוטשטיין, פרשקובסקי, תדהר ואחרות. שמות גדולים, זאת מחמאה אדירה עבורנו.

אפרופו מחמאה אדירה, לפני כמה שנים, בסקר של דה-מרקר, זכינו במקום הראשון בין חברות הניהול באזור השרון. זה אזור עם קהל משתמשים – בעלי דירות, דיירים – ברמה גבוהה ועם דרישות גבוהות, כאלה שלא קל לרצות אותם ובטח שלא פשוט לקבל מהם מחמאות. הרבה גורמים – ועדים, קבלנים – אמרו לעצמם שכדאי לבדוק אותנו, וכל השאר היסטוריה.

איך שומרים על רמת שירות גבוהה לאורך זמן?

זה מורכב מכמה רבדים. קודם כל ומעל הכל, במישור התודעתי, זאת ההבנה שאנחנו חברת שירות, שאנחנו נמדדים על השירות. זה אומר שכדי להצליח אנחנו חייבים להיות מאוד יעילים, מאוד איכותיים ומקצועיים וגם מאוד אדיבים וסבלניים. התוצרים שלנו הם דיירים רגועים וחברי ועד עם ראש שקט.

במישור המעשי, כדי לעמוד באתגר צריך, כמו שאמרתי קודם, להתעדכן בחידושים והתפתחויות, תמיד עם האצבע על הדופק, להיות ערוכים תפעולית לכל סוגי המשימות – אחזקה, בקרה, תיקון, גבייה – להיות מצוידים במערכות טכנולוגיות מתקדמות לניהול ולתקשורת, ולהקפיד על הסטנדרטים.

לא פחות חשוב, ואולי יותר, זו הבחירה של מנהלי הבניינים, האנשים שנמצאים יומיום בשטח. לכל בניין שבניהולנו יש מנהל אחראי שהוא הכתובת המיידית לכל דבר ועניין. מדובר באנשים איכותיים ומנוסים שמייצגים את המוניטין שלנו.

שאלת הביטוח:

ביטוח בית משותף מקיף שכולל ביטוח למבנה, לוועד ולסיכוני צד ג', הוא תנאי הכרחי מבחינתנו למתן השירות.

אנחנו עובדים עם סוכנות בר-עוז, שלדעתנו יש לה את הידע והפתרונות הטובים ביותר בתחום, אבל ועד בית יכול לבחור את ספק הביטוח שלו. העיקר שיהיה כיסוי.

אנחנו מספקים שירות מלא בתחום הביטוח, החל מהצעות המחיר ועד התנהלות וייצוג הוועד מול חברות הביטוח.

השאלה הזהה: מדוע לבחור בכם?

ותק, ניסיון ומוניטין – היכולות המקצועיות והשירות שלנו עומדים למבחן יומיומי כבר 15 שנה. אנחנו לומדים, מתפתחים, משתכללים ומתחדשים. שביעות הרצון והאמון של לקוחותינו – חברות, ועדים, בעלי דירות – היא הנכס העיקרי שלנו.

קשר ישיר ומהיר – אנחנו זמינים ללקוחותינו 24/7 במגוון ערוצי קשר מתקדמים.

ריכוזיות אזורית – מיקוד באזור השרון מבטיח יכולת תפעולית גבוהה ומענה מהיר לכל בניין ולכל דייר. יש עוד הרבה לאן לגדול באזור השרון.

נמצאים בשטח – אבות הבית של הבניינים שבניהולנו ומנהלי האזורים נמצאים יומיום בשטח ובמגע ישיר עם הוועד, בעלי הדירות והדיירים. הם ערוכים להפעיל מיידית את בעלי המקצוע המתאימים לכל עניין.

טיפים

📌 לוועד הבית

שיתוף פעולה עם חברת הניהול

קשר תקין בין שני הגורמים הללו – ועד הבית וחברת הניהול – יביא את הבניין לרמת חיים מקסימלית.

📌 לבעלי הדירות

בחרתם להשכיר את דירתכם?

לוודא כי השוכרים מסדירים  את התשלום באופן שוטף ואינם צוברים חובות. לקחת דמי ביטחון.

📌 לדיירים

שמרו על אווירה טובה

איכות החיים בבניין היא בראש ובראשונה באחריות הדיירים. ככל שתקפידו על נהלי הוועד ועל שכנות טובה החיים בבניין יהיו נעימים יותר.

איזי האוס

א.א. – כרטיס ביקור

שם החברה א.א. ניהול אחזקות מבנים
שנת יסוד 2009
בעלים / מנהלים
  • ערן אליהו – תואר ראשון בבנקאות ושוק ההון, תואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון.
  • איתי אליהו – תואר ראשון בביטוח, התמחות בניהול סיכונים.
עובדים כ-20
אזורי פעילות השרון
משרדים נתניה

למידע נוסף

אתר אינטרנט aabm.co.il
דוא"ל officeaabm@gmail.com
טלפון 054-3436300