חברות ניהול

"אחרי כמעט 20 שנות פעילות צברנו ידע וניסיון ייחודיים בענף ניהול בתים משותפים"

שיחה קצרה עם יואב לוי, מנכ"ל משותף בחברת איזי האוס

מאת: שירות RMCM

איזי האוסאיזי האוס היא אחת מהחברות הגדולות בישראל לניהול בתים משותפים. בנוסף, לאיזי האוס יש מוניטין (עם תעודות) של חברה שיש מה ללמוד ממנה.
אז הלכנו ללמוד אצל יואב לוי, מנכ"ל משותף ואחד מבעלי ומייסדי החברה.

4 שאלות ייחודיות, שאלת הביטוח והשאלה הזהה.

איך מתחזקים מאות בניינים עם אלפי דיירים?

אני יכול לענות עם שורה של מילים יפות כגון מחויבות, מסירות, יחס אישי, מקצועיות וכד'. כל המילים האלו נכונות ועומדות במבחן, אבל הכל מתנקז למילה אחת – מתודולוגיה. זה הבסיס להכל.

יצאנו לדרך עם חזון, וידענו לאן אנחנו רוצים להגיע. לאורך הדרך למדנו איך. כל דבר שלמדנו הטמענו בחברה. לדוגמא, יש לנו מבנה תפעולי "שטוח", עם 3 מחלקות שמתואמות ביניהן – מוקד שירות, מחלקת אחזקה, וכמובן מחלקת כספים וגבייה. יש מי שמטפל, יש מי שמבצע ויש מי מפקח. לא פשוט אבל זה היתרון של ידע שנצבר והשתכלל במשך הרבה שנים והלקוחות שלנו נהנים ממנו כיום.

המוקד שלנו קולט יותר ממאה פניות שונות בכל יום, החל מענייני מעליות, דרך שערי חניונים, ועד צינורות שהתפוצצו. חשוב מאוד שהדברים יהיו פשוטים לניהול ולתפעול.

בנוסף, אם כבר מדברים על מתודולוגיה, לכל עניין תפעולי יש לנו SLA שמכתיב לנו ולספקים שלנו סטנדרטים מקצועיים. זה לא רק מבטיח את האיכות, זה גם מקצר את התהליך.

בחזון שלכם אתם שואפים להיות חברת הניהול המובילה בישראל. הצלחתם?

אני חושב שבהרבה דברים כן, קבענו סטנדרטים לכל הענף. ויש לנו אפילו קבלות לזה. המערכת הטכנולוגית שאיתה אנחנו מנהלים את העסק היא פיתוח מקורי שלנו. הטמענו בה שיטות עבודה, ידע וניסיון מצטברים, ומכרנו את הידע לבית תוכנה. היום יש כ-60 חברות ניהול שעובדות איתה. אז כנראה שהשפענו על הענף.

אגב, בשנים 2014 ו-2015 בוצעו שני דירוגים אובייקטיביים של חברת מדרג לענף ניהול הבתים המשותפים, אחד הוזמן ע"י דה-מרקר ואחד ע"י חדשות 10. בשני הדירוגים האלה היינו בין 3 החברות שקיבלו את המקומות הראשונים על פי דירוג הלקוחות. חבל שלא המשיכו עם זה.

איך אתם מוכנים לעידן הרכב החשמלי?

אנחנו בדרך. כרגע אין הרבה מכוניות חשמליות בבניינים שאנחנו מנהלים, בודדים הייתי אומר. אבל ברור לנו שצריך להתכונן לגידול מהיר בשנים הקרובות.
למדנו את הנושא, בדקנו מה הצפי בכל בניין שבאחריותנו, ואנחנו מכירים את הפתרונות השונים. באופן כללי ההמלצה שלנו לעתיד היא פתרון מערכתי באמצעות ספק ייעודי שמספק עמדות טעינה ומנהל את ויסות הצריכה ביניהן.

איך אתם מתמודדים עם סוגיות הנגשה?

כל מקרה לגופו. בבנייה חדשה הרבה נושאים של הנגשה מטופלים כבר בשלב התכנון. בבניינים ישנים העניין קצת יותר מורכב כמובן.

מדובר בנושא רגיש פעמיים, קודם כל מצד הצורך של הלקוח, הדייר, שזקוק לפתרון הנגשה מותאם אישית כדי ליהנות מאיכות חיים, שנית מצד המימון.
עפ"י חוק העלות של פרויקט הנגשה עבור דייר מסוים חלה על הדייר וכרוכה בהסכמה של הדיירים האחרים. חווינו לאחרונה מקרה כזה באחד הבניינים.

בכל אופן, אם יש הסכמה של הדיירים ומימון, אנחנו מסייעים בכל העניינים המקצועיים והתפעוליים, החל מהצעות המחיר.

שאלת הביטוח: האם כל הבניינים שבאחריותכם מבוטחים?

אפרופו נושא רגיש. לנו כחברה יש כלל ברור: אנחנו לא נכנסים לפרויקט בלי הסכמה של הוועד ובעלי הדירות לביטוח צד ג' מתאים.
בכל מה שקשור לכיסויים האחרים – ביטוח מבנה וביטוח אישי לחברי הוועד – אנחנו מגישים הצעות מחיר עם המלצה חמה ומשאירים לשיקול הוועד והדיירים.

השאלה הזהה: מדוע לבחור בכם?

הצוות המקצועי – כל מנהלי המחלקות שלנו נמצאים בחברה לפחות 10 שנים. הם צמחו בתוך החברה ומכירים היטב את התחום ואת הלקוחות.

המיקוד הגיאוגרפי – אנחנו ממוקדים, מאז תחילת הפעילות ועד היום, בשלוש ערים סמוכות זו לזו- ת"א גבעתיים ור"ג. כך שמוטת השליטה והיכולת שלנו לספק מענה מהיר לכל דייר גבוהה במיוחד.
בסופו של דבר אנחנו מספקים שירות וההחלטה האסטרטגית על מיקוד גיאוגרפי מאפשרת לנו לעמוד בסטנדרטים הכי גבוהים של שירות.

היעילות הטכנולוגית – לשירות בעלי הדירות, הדיירים וחברי הוועדים אנחנו מספקים ממשקים דיגיטליים לפניות ולתשלומים באמצעות אפליקציה. הצוות שלנו נעזר במערכת שפיתחנו במיוחד. כל המערכות "מדברות" זו עם זו. אנחנו מקפידים על שקיפות מלאה מול הלקוחות – ועדים, בעלי דירות, דיירים – ובעזרת המערכות הטכנולוגיות שלנו זה קל יותר.

הניסיון המקצועי – אנחנו כבר 18 שנה בתחום של ניהול ואחזקת בתים משותפים. יש לנו מגדלים גבוהים, בתים קטנים, חדשים, ישנים, בניינים בודדים, מתחמים, עם מגוון סוגי אוכלוסייה.

טיפים

לוועד הבית

חשבו פעמיים לפני שפותחים קבוצת ווטסאפ

למי שכבר יש קבוצה בבניין יודע על מה מדובר. זו פלטפורמה שמהר מאד יכולה להפוך לזירת התנגשות בין דיירים. אם כבר פותחים, אז שהוועד יוכל לעדכן בה.
מבחינתנו, יש ללקוחות ערוצי קשר מהירים – אפליקציה, מייל, מוקד וכד'.

לבעלי הדירות

שמרו על הבניין שלכם

חשבו פעמיים לפני שאתם בוחרים בתיקון נקודתי על פני שיפוץ.
אל תחפשו איך לחסוך בתיקונים ובשיפוצים, כי בסופו של חשבון, כאשר התקלות שטופלו באופן לא מושלם יטפחו על פניכם, זה יעלה הרבה יותר.

לדיירים

דעו מה מגיע לכם מחברת הניהול

יש נטייה לחשוב שכל מה שקשור לבית המשותף הוא באחריות חברת הניהול. זה לא המצב.
יש הרבה דברים שמטופלים ישירות ע"י חברת הניהול בהתאם למה שהוזמן ממנה, ויש דברים – כמו איטום, או צביעה של חדר מדרגות – שהם פרויקט מיוחד שיש להזמין מעבר לשוטף ובעלות נוספת.

איזי האוס

איזי האוס – כרטיס ביקור

שם החברה איזי האוס ניהול ואחזקת נכסים בע"מ
שנת יסוד 2007
בעלים / מנהלים
  • אילן קורוב – תואר ראשון כלכלה, יחסים בינלאומיים, מנכ"ל משותף
  • יואב לוי – תואר ראשון מנהל עסקים, מנכ"ל משותף
עובדים 24
היקף פעילות כ-300 בתים משותפים, מעל 6,000 דירות
אזורי פעילות תל-אביב, רמת גן, גבעתיים
פעילויות נוספות
  • ניהול דירות שכורות
  • תיווך דירות
משרדים רמת גן

למידע נוסף

אתר אינטרנט www.easyhouse.co.il
דוא"ל office@easyhouse.co.il
טלפון 03-6090607