ביטוח תכולה - כיסוי לתכשיטים
איך מבטיחים קבלת שווי ממשי של התכשיטים במקרה ביטוחי?

ביטוח תכולת דירה נועד לאפשר להצטייד מחדש בתכולת הדירה ולחזור  למסלול חיים שוטף במקרה של נזק. לתכשיטים וחפצי חן יש הרחבה מיוחדת.

אם אתם עוקבים אחרינו, אתם ודאי יודעים שאנחנו חושבים שאחד האינטרסים של ועד הבית הוא, שכל הדירות בבניין יהיו מבוטחות כראוי במסגרת של ביטוח דירה מבנה ותכולה. זה עושה הרבה שקט בבניין, מונע הרבה אי נעימויות וחיכוכים מיותרים, וחוסך מוועד הבית .

ההנחה היא שלמרבית בעלי הדירות והדיירים יש ידע בסיסי אודות ביטוח דירה, ורובם מבינים את הצורך שלהם בהגנה ביטוחית על רכושם. אבל לא תמיד ידע בסיסי מספק.
לדוגמא, רוב המבוטחים מופתעים לדעת שביטוח תכולת דירה כולל כיסוי חלקי מאוד לתכשיטים.

תכשיטים – ביטוח כל הסיכונים

למה ביטוח תכולה מכסה תכשיטים וחפצי חן באופן חלקי ?

ביטוח תכולת דירה מכסה את תכולת הדירה ומאפשר חזרה תקינה ומהירה למסלול החיים במקרה של אירוע ביטוחי (אש, נזקי טבע, פריצה וכד' ) ע"י רכישת כל התכולה שניזוקה, בערכה כחדש – כמפורט בפוליסה.

כיסוי התכולה הוא לכל תכולת הבית, הכוללת את כל הנכסים הניידים בדירה ושאינם צמודים למבנה בדרך קבע  כגון בגדים, כלי בית, מכשירי חשמל, רהיטים, חפצי נוי ואומנות וכן תכשיטים באופן מוגבל. ביטוח התכולה מאפשר לקנות את תכולה חדשה במקום התכולה שניזוקה.

כיסוי התכשיטים הקיים בפוליסה הינו כיסוי מוגבל ומזערי, בשיעור של כ-10%-20% מסכום ביטוח התכולה (עשוי להשתנות בין חברות הביטוח). כיסוי זה כמובן אינו מספיק כאשר מדובר בתכשיטים יקרי ערך. בנוסף, הכיסוי תקף רק לנזק שנגרם בתוך הדירה המבוטחת.

הרחבת 'כל הסיכונים' – לבטח תכשיטים לפי שווים

לפוליסת ביטוח תכולת דירה ניתן להוסיף הרחבת כיסוי בשם 'כל הסיכונים' המאפשרת לבטח תכשיטים, חפצי חן ופריטים נוספים לפי שווים האמיתי, וכנגד מגוון של סיכונים גם מחוץ לדירה.

כמה דברים שכדאי לדעת על כיסוי 'כל הסיכונים' בביטוח דירה:

  • הביטוח כפוף להערכת שמאי מפורטת. ניתן להזמין שמאי לדירה ויש להציג בפניו את כל התכשיטים והחפצים המיועדים לביטוח. ניתן גם לקבל הערכת שווי לכל תכשיט בנפרד מתכשיטן/חנות תכשיטים.

  • הכיסוי בתוקף גם לאובדן מחוץ לבית בתחום הגיאוגרפי של ישראל (הכיסוי אינו בתוקף בחו"ל, ניתן לקנות הרחבה בעת היציאה לחו"ל שעלותה בהתאם לתקופת השהות בחו"ל).

  • חברת הביטוח יכולה לדרוש אמצעי מיגון כגון כספת, סורגים, אזעקה וכד'. הדרישה לאמצעי מיגון תלויה בגובה סכום ביטוח של התכשיטים.

  • קיימים פריטים נוספים שניתן לבטח במסגרת כל הסיכונים כגון: שעוני יד, תשמישי קדושה, מצלמות, פרוות, יצירות אומנות, שטחים, כלי כסף, אוספים, כלי נגינה ועוד.

  • הביטוח אינו מכסה כסף מזומן, ניירות ערך, אבנים יקרות ואבני חן שאינם משובצים, מסמכים וכד'.

למי שברשותו תכשיטים יקרים במיוחד כדאי לשקול התקנת כספת ביתית ו/או שימוש בכספת בבנק.

חשוב לשים לב שאם רוצים כיסוי מלא לתכשיטים חובה להמציא לחברת הביטוח הערכת שווי של התכשיטים שנעשתה ע"י שמאי/תכשיטן.