אז מה, צריך או לא צריך ביטוח לנזקי מהומות?

לאורך שנים אנחנו נדרשים להסביר מהו הכיסוי המובנה לנזקי מהומות בפוליסת ביטוח מבנה. פתאום הכיסוי הזה הפך לברור ומבוקש

פוליסות ביטוח מבנה כוללות באופן מובנה כיסוי לנזקי פרעות ומהומות. הכיסוי קיים הן בפוליסות ביטוח מבנה של ועדי בתים והן בפוליסות ביטוח דירה של בעלי הדירות.

מהומות רחוב – ביטוח נזקי מהומות
אנרכיה בתל אביב

יש להניח כי בעקבות המהומות של אזרחי אריתראה בתל-אביב (אוגוסט 2023) בהן נפגעו למעלה מ-170 בני אדם ונגרם נזק רב לבתים ולעסקים, יהיו פחות שאלות ותהיות ביחס לכיסוי הזה, שבאמת גרם לא מעט פעמים להרמת גבה מצד המבוטחים.

הרגולטור כמובן נותן רמז עבה לגבי חשיבותו של הכיסוי, בכך שהוא נכלל בפוליסה באופן אוטומטי, ולא מוצע כהרחבת כיסוי לבחירה.
אגב, בניגוד לכיסוי לנזקי רעידת אדמה, הכיסוי לנזקי מהומות אינו ניתן להסרה מן הפוליסה עפ"י דרישה. בקיצור, הוא חשוב.

אנחנו מצידנו משקיעים מאמץ הסברה בכל לקוח ששואל את עצמו ואותנו "למה בכלל צריך את זה?" ואנחנו תמיד אומרים – נכון, לא מדובר בסיכון מאוד נפוץ, אבל הוא יותר נפוץ מפגיעת כלי טיס, שכלולה ברשימת הסיכונים ועליה יש הרבה פחות תהיות.

הכיסוי לנזקי מהומות מגן לא רק מנזקי מהומות של זרים אלא גם נגד נזקי מהומות והפגנות כלשהן, שעלולות לגרום נזק אקראי, גם כאשר מדובר בהפגנות שקטות ומסודרות.

מה כלול בכיסוי לנזקי מהומות?

  • שיקום המבנה
  • נזק בזדון
  • פינוי הריסות
  • שבר זכוכיות ושלטים
  • מערכות ממוחשבות וציוד אלקטרוני
  • הוצאות הצלה

חשוב לדעת

קיים בלבול בין הכיסוי לנזקי מהומות ובין כיסוי לנזקי טרור ומלחמה. חשוב לדעת, הכיסוי לנזקי טרור ומלחמה הינו באחריות הממשלה, באמצעות מס רכוש, אך הכיסוי לנזקי מהומות הוא באחריות המבוטח.

בניגוד לביטוח מבנה בפוליסות של ועדי בתים ובעלי דירות, בתחום העסקי הכיסוי לנזקי מהומות אינו מובנה בפוליסת ביטוח עסק ויש להוסיפו בנפרד כהרחבה.

×