בריכות שחייה פרטיות בבית משותף

שתי התרחשויות מהתקופה האחרונה מחזירות את בריכות השחייה הפרטיות לסדר היום הציבורי ולסדר היום של ועד הבית

בגיליון ספטמבר 2020 של מידעון בר-עוז הבאנו לכם כתבה על בריכות שחייה בבתים משותפים, בדגש על היבטי הביטוח של הקמה ותפעול הבריכה כחלק מן הרכוש המשותף בבניין.

פתרונות ביטוח לבריכת שחייה בבית משותף

שתי התרחשויות שקרו לאחרונה מחזירות את הנושא לסדר היום של ועד הבית: ראשית, האסון הנורא במושב בשרון בו נהרג אדם באירוע שהתקיים בבריכת שחייה פרטית. שנית, פסיקה חדשה של ועדת הערר בתל אביב בנוגע לבריכות בבתים משותפים.

בריכת שחייה פרטית בבית משותף

אירועים בבריכות שחייה פרטיות

הטרגדיה בשרון הציפה מייד את היבטי הרגולציה, הביטוח והבטיחות הקשורים בבריכות שחייה פרטיות (במקרה הנדון מדובר בבריכת שחייה בבית פרטי צמוד קרקע).

התקשורת שעסקה בנושא בהרחבה התמקדה בעיקר בענייני התקנים, התקנות, הבקרה והאישורים לבריכות שחייה. אנו כאן כדי להזכיר, בנוסף, כי לעמידה בדרישות הרגולציה לגבי הקמת בריכות שחייה יכולה להיות השפעה על תקפות הביטוח.

תזכורת כואבת נוספת היא לחשיבותו המכרעת של ביטוח צד ג'. כפי שכתבנו בעבר, כיסוי לנזקי צד ג' כרוך בהקפדה על אמצעי בטיחות שונים. לדוגמא, נוכחות של מציל.

אנו ממליצים לבדוק את כיסוי צד ג' של ועד הבית ואת התאמתו להפעלת בריכת שחייה בבניין, ולהכיר היטב את דרישות הבטיחות להפעלה שוטפת של הבריכה ולקיומם של אירועים בשטח הבריכה.

פסיקה: מותר לבנות בריכה פרטית בבית משותף

ועדת הערר של תל אביב פסקה לאחרונה כי בעלי דירות בבתים משותפים יכולים לבנות בריכת שחייה פרטית בחצר או גינה המשויכת לדירתם.

על פניו מדובר בעניין של בעלי הדירות, אבל כדרכנו אנחנו מדגישים את הנקודות בהן יש ממשק, ואפילו חיכוך, עם האינטרסים של ועד הבית וכלל הדיירים.