You are currently viewing ביטוח מבנה משותף הכשרה

ביטוח מבנה משותף הכשרה

עברתם לגור בדירה חדשה שנמצאת במבנה משותף עם עשרות דירות? אם כך, ברור שאתם צריכים להבין איך מתנהלים הדברים בבניין. זה לא סוד שבשנים האחרונות הנטייה בישראל היא לבנות לגובה, מה שמסביר מדוע אנחנו רואים גורדי שחקים עם הרבה מאוד קומות, דירות ודיירים. אומנם זה נכון שרמת החיים בבניינים משותפים כאלה מאוד גבוהה בדרך כלל, אך ככל שיש יותר אנשים בבניינים, יש גם יותר סיכונים שכולם חשופים אליהם. לדוגמה, אם מדובר על מבנה שיש בו שלוש קומות, הסיכוי לתאונות שמתחרשות בתוך המבנה עצמו הרבה יותר קטן לעומת הסיכוי שזה יקרה בבניינים גבוהים עם עשרות דירות. לכן, למרות שאיש מאתנו לא רוצה לחשוב על מצב של תאונה או נזק חמור שנגרם לבניין, חשוב להבין: זה קורה, ובתדירות הרבה יותר גדולה ממה שאתם חושבים. לכן על ביטוח מבנה משותף הכשרה לא כדאי לוותר, כי ברגע האמת זה יהיה הפתרון היחיד שיעזור לכם מבעיה כלכלית חמורה.

מתי הביטוח נותן מענה?

אם גם אתם שמעתם על מקרים רבים שבהם אומנם אנשים נזקקו לעזרת חברת הביטוח שלהם ופנו אליה אך בפועל הם לא קיבלו מענה וכיסוי, ברור מדוע אתם דואגים. מי היה רוצה לשלם עשרות שנים על ביטוח מבנה משותף ובסופו של דבר לגלות שאין לו מענה, עזרה וכיסוי כלכלי? לכן חשוב להבין שלא כל הביטוחים זהים ולא כל חברות הביטוח מציעות בדיוק את אותו הדבר. במילים אחרות, למרות הרצון למזער את העלות הכלכלית של ביטוח מבנה משותף, חשוב לבדוק על מה משלמים ולפעמים כדאי יהיה להגדיל כמה שיותר את הפוליסה. לדוגמה, אם תעשו ביטוח מבנה משותף שיכלול רק מקרים כמו שיטפון או פיצוץ בצנרת אך הוא לא יכלול ביטוח תאונות לצד ג', זה עלול להיות אסון. אם נחזור לסטטיסטיקה, אנחנו נראה שככל שיש יותר דיירים יש יותר אנשים, גם שאינם דיירים בבניין, העוברים במקום. מה לדעתם יעשה עובד שמגיע לתקן משהו בבניין ותוך כדי עבודתו נפגע? נכון מאוד: הוא יתבע את הבניין שלכם ויבקש פיצויים בגין הנזק שנגרם לו. לכן, לא רק שצריך לעשות ביטוח צד ג', אלא צריך לעשות גם ביטוח מעבידים.

מי ישלם על הביטוח?

אם אתם חוששים שכל השכנים יתחילו להתנגד במידה ותציעו להם לעשות ביטוח מבנה משותף הכשרה, אתם יכולים להסיר דאגה מלבכם. אומנם זה נכון שכל השכנים ביחד יממנו את העניין, אך בסופו של דבר, הסכום שכל דייר ישלם מידי חודש יהיה נמוך. לכן, לא רק שכדאי לעשות את הביטוח הזה, אלא רצוי גם לא לדחות את העניין ולעשות אותו כמה שיותר מהר. אתם לא יודעים מה יוליד יום ומה יקרה מחר, אז למה להסתכן בינתיים במגורים במבנה משותף שאין בו ביטוח?