מה הפתרון התקני לאופניים בבית משותף?

ריבוי כלי הרכב האלטרנטיביים יוצר מפגעים אסתטיים ואף מהותיים בבתים משותפים. מהם הפתרונות האפשריים?

הצמיחה המהירה בשימוש בכלי רכב אלטרנטיביים – אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים וכד' – יוצרת דילמות ואף בעיות וסכסוכים בבתים משותפים.
הסיבה היא, כמובן, התופעה של אופניים בבית משותף במרחב הציבורי , שיוצרים מפגע אסתטי, ולעתים גם מפגע מהותי כגון הפרעה לתנועה בלובי או בחדר המדרגות.

התופעה מתעצמת בבתים משותפים ללא מעלית, בהם הדיירים עלולים להתקשות להעלות את כלי הרכב הביתה, ודאי לקומת גבוהות. את עיקר הבעיה יוצרים האופניים והעגלות, שכן קורקינטים בדרך כלל ניתנים לקיפול ונוחים לנשיאה.

אופניים בבית משותף

האם ניתן למנוע את התופעה?

לתשומת לב ועד הבית והדיירים! במידה ואין בבניין פתרון מוסדר ומוסכם בכל הקשור לאחסנת כלי הרכב(עגלות ואופניים בבית משותף) הללו בצורה יעילה ובטוחה, לא ניתן למנוע, אפילו בתקנון, את התופעה.
במקרה זה יש לקוות כי הדיירים אשר משתמשים בשטחים הציבוריים של הבניין לצורך זה, עושים זאת באופן שמפריע כמה שפחות, תוך התחשבות בדיירים האחרים.

במידה וכן קיים פתרון יעיל, ניתן לחייב את הדיירים להשתמש בו, ואף להפעיל סנקציות ואפילו תביעות כלפי דיירים שאינם עומדים בדרישות.

אילו פתרונות קיימים?

בבתים חדשים קיימים פתרונות מובנים, כגון "חדר עגלות ואופניים", המיועדים רק לשם כך. בבתים בהם אין פתרון מובנה, ניתן להתקין פתרונות אחרים, בהתאם לגודל המרחב וגודל הבניין.
קיימים פתרונות רצפתיים, המתאימים בעיקר לבתים קטנים מאוד עם מספר דיירים נמוך, ופתרונות תלייה שמאפשרים אחסון גם של כמות גדולה במרחב מצומצם.

בבתים גדולים עם מרחב ציבורי נדיב, ניתן למצוא פתרון הכולל בינוי.

יש חברות המתמחות בפתרונות לאחסון אופניים בבית המשותף. אנחנו כמובן מנועים מלהמליץ, אך גוגל לשירותכם.

חשוב לזכור! אין להשתמש במקלט או במחסן לצורך זה, שכן יש להם ייעוד מוגדר.