חברות ניהול

"בחזון שלי אנחנו נהיה חברת בוטיק גם אם נכפיל ונשלש את מספר הבניינים והדיירים"

שיחה קצרה עם רותי שוסטר, מנכ"ל חברת שוסטר ניהול ואחזקת מבנים

מאת: שירות RMCM

אי.אפ.

חברת שוסטר ניהול ואחזקות מבנים בע"מ היא בין החברות הבודדות בענף שהוקמה ומנוהלת ע"י אשה. חשבנו שיהיה מעניין לדעת ולהבין מה מביא אמא ל-3 (חד-הורית), עם קריירה מוצלחת במגזר העסקי, לעזוב הכל ולהיכנס לתחום כל כך קשוח ותובעני, וגם לדעת האם יש הבדל.

אז ישבנו עם רותי שוסטר לשיחה אחד-על-אחת כדי לקבל זווית ראייה.

4 שאלות ייחודיות, שאלת הביטוח והשאלה הזהה.

בענף מאוד גברי, חברה שמנוהלת ע"י אשה מביאה משהו שונה?

אני באמת לא יודעת. לפני שהקמתי את החברה הכרתי את הענף רק כדיירת, אז בעצם אין לי בסיס אמיתי להשוואה בין חברה שמנוהלת ע"י אשה לבין חברה שמנוהלת ע"י גבר.

ציפיתי לשאלה הזאת כמובן, ותכלס אני בכלל לא בטוחה שיש הבדל כזה, כי בסופו של דבר כל חברה נבנית ומנוהלת עפ"י הרוח והחזון של מייסדיה, ואני יכולה להניח שכל מי שהקים חברה לניהול בתים משותפים – גבר או אישה – שואף לשירות איכותי וכולי.

אם בכל זאת יש הבדל הוא יותר סמוי מן העין, כי לאשה, קל וחומר לאמא חד-הורית עם שלושה ילדים קטנים, זה פשוט יותר קשה. אני מניחה שאין צורך להסביר למה.

כאנקדוטה אני יכולה לספר שעניין היכולת שלי כאשה להתמודד עם אתגרי המשאבות, הגנרטורים ושאר מכונות שפועלות בבית משותף, תמיד עולה בפגישות הראשונות. בודקים אותי.
אז אני יכולה להרגיע שאני בת של מוסכניק, כך שסביבה מכנית עם גריז ומכשירים לא זרה לי מגיל צעיר מאוד. בנוסף, צברתי המון ניסיון ותפעולי ניהולי ברכש ולוגיסטיקה בחברות תעשיה. בואו נגיד שהעניין הזה לא היה החלק הכי הקשה במעבר שלי לענף של ניהול בתים משותפים.

מה לדעתך צריך מנהל כדי להצליח בענף שלנו?

זאת שאלה קלה רבותי. כדי להצליח בענף שלנו מנהל צריך בדיוק את מה שצריך מנהל בכל ענף כדי להצליח – ידע מקצועי, יכולת ניהולית, יחסי אנוש, גישה שירותית וחזון עסקי. כל הדברים הידועים בכל עסק שיש לו לקוחות שצריכים לקבל שירות.

אבל, כמו שאני מבינה את השאלה, התכוונתם לברר איך אני הבנתי שאני יכולה להצליח, ומה גרם לי לעבור לענף.

זה סיפור של צירוף מקרים. בימי הקורונה, בעודי נושאת תפקיד בחברה גדולה, התחלתי להרהר ביני לבין עצמי על הצעד הבא. היתה תחושה של מיצוי בתפקידי הרכש והלוגיסטיקה אבל לא היה כיוון אלטרנטיבי.

באותה תקופה הייתי חברת ועד במתחם בו אני מתגוררת, ונוצרה סיטואציה לא צפויה בה נדרשנו להחליף חברת ניהול בזמן קצר. השתמשו בניסיון שלי כדי לנהל את המכרז.
תוך כדי ניהול המכרז חשבתי על כך שאני יודעת לעשות את מה שמציעים לנו. הבנתי גם שאת מה שאני לא יודעת אני יכולה ללמוד מהר. היה ניצוץ ולקחתי הימור.
ביקשתי אישור לגשת בעצמי למכרז, וכל השאר היסטוריה. התחלתי עם 214 דיירים במתחם של 6 בניינים, והיום אני עם 1,200 דיירים ביותר מ-30 בניינים, ועם המבט קדימה.

אני לא יודעת איך להסביר את זה, אבל ברגע מסוים כאילו ראיתי בעיני רוחי מה בדיוק צריך לעשות בבית משותף כדי להפוך דייר לרגוע ולשמור אותו רגוע. הכל היה ברור לי פתאום. אולי זה סוג של מזל.

אני רוצה להוסיף פה משהו אישי, שמתקשר גם לשאלה הקודמת; תחשבו על שלושה ילדים קטנים שאמא שלהם משנה לפתע את החיים שלה ואת שלהם. בלי ההבנה, ההכלה והתמיכה של ילדיי זה לא היה קורה. את האור הירוק האמיתי קיבלתי מהם.

איך חברה עם 1,200 דיירים ותיאבון ליותר מוגדרת 'חברת בוטיק'?

אנחנו מגדירים את עצמנו חברת בוטיק וזה בלי שום קשר לגודל שלנו. בחזון שלי אנחנו נהיה חברת בוטיק גם אם נכפיל ונשלש את מספר הבניינים והדיירים, כי ההגדרה הזאת אינה קשורה בגודל החברה אלא בסגנון העבודה של החברה.

מה שאנחנו מספקים לדייר הוא מעבר לשירות איכותי. יש לנו, כמובן, את כל מנגנוני התקשורת – מוקד טלפוני, ערוצי ווטסאפ, אפליקציה, דואר אלקטרוני – הדייר תמיד מחובר, תמיד יכול להתריע, לבקש או להתלונן. אבל מה שעושה את ההבדל הוא האופן בו אנחנו מטפלים בפניות של דיירים ובגישה בה אנחנו מנהלים את השיח עם הדיירים.
זה משהו שהבאתי איתי מהעולם התעשייתי, בו עבדתי קודם, ויישמתי בחברה. אני מאוד גאה בצוות שלי שהפנים את תפיסת השירות הטוטאלי, לקח על עצמו אתגר של שירות ויחס אישי בליגה אחרת ועומד בזה בגדול ולאורך זמן.

זה בא לידי ביטוי יומיומי באווירה הטובה והרגועה במתחמים אותם אנחנו מנהלים, משהו שאנחנו מטפחים אותו ונהנים ממנו. וזה בא לידי ביטוי גם בצד המכירות. היחס המיוחד שאנחנו נותנים לדיירים שלנו עושה לו שם והוא המנוף השיווקי מספר אחת שלנו. חד משמעית.

מכאן נגזרת החלטה אסטרטגית: אנחנו נגדל רק אם נהיה בטוחים שגם ללקוחות החדשים נוכל לספק את אותו שירות באותה רמה כמו לדיירים הנוכחיים.

מה ההבדל בין ניהול בניינים לבין ניהול מתחמים?

בדרך כלל במתחמים יש יותר דירות מאשר בבניין אחד, אבל זה לא תמיד נכון כי יש גם מגדלים גבוהים. אבל מספר הדירות והדיירים לא צריך להשפיע על העבודה.

ההבדל הכי משמעותי זו העובדה שבמתחם אתה מתנהל מול מספר ועדים במקביל. למשל, במתחם עם 6 בניינים יש לנו 6 ועדים, אחד לכל בניין, ואת הוועד המשותף. אני גם חושבת שמתחמים כמות קבוצות הווטסאפ גדולה יותר.

הבדל משמעותי נוסף קשור במערכות המשותפות; במתחם שכולל מספר בניינים יותר מסובך לאתר מקור של של תקלה שצריך לטפל בה.

במישור האנושי אין הבדל.

שאלת הביטוח

חברות רבות מקפידות על ביטוח צד ג', שהוא תנאי סף לשירות. אנחנו מקפידים על כל החבילה – ביטוח צד ג', ביטוח מבנה, ביטוח אחריות מקצועית וביטוח חבות מעסיקים.

למדתי שקיומו של פתרון ביטוחי מקיף יוצר שקט בקרב חברי הוועד – הלקוחות שלנו – ומשפר באופן משמעותי את התפקוד של הוועד ושל חברת הניהול. בפועל זהו תנאי להצלחה.

השאלה הזהה: מדוע לבחור בכם?

התמחות במתחמי מגורים – מתחמי מגורים כוללים מספר בניינים שחולקים משאבים ומערכות. נדרשת ראייה כוללת והבנה של הדינאמיקה בין הוועדים השונים במתחם. זאת ההתמחות שלנו.

יחס אישי לכל דייר – אנו עוטפים את הדיירים 360 מעלות ומחוייבים לשירות אישי, לעדכון שוטף ולזמינות מלאה.

הוועד תמיד בתמונה – אנחנו מקפידים לעדכן את חברי הוועד של כל בניין בכל ענין, ומקיימים אחת לרבעון ישיבה לתיאום משימות וציפיות.

טיפים

📌 לוועד הבית

אל תתנתקו

נכון שעבודה עם חברת ניהול נועדה להוריד מכם עומס אבל לא אחריות.
תהיו ערניים ודרשו דיווח שוטף מחברת הניהול.

📌 לבעלי הדירות

אל תתפשרו

בין אם אתם גרים בדירה אשר בבעלותכם ובין אם אתם משכירים אותה – היא רכוש שלכם.
איכות התחזוקה של הבניין שומרת על ערך הנכס ואף מגדילה אותו.

📌 לדיירים

אל תוותרו

איכות החיים בבניין מורכבת מהמון דברים. הבסיס הוא בניין נקי ומטופח, מערכות מטופלות ומתפקדות, ומענה מהיר לקריאות שירות.
על זה אתם משלמים ועל זה אתם צריכים להקפיד.

כרטיס ביקור

שם החברה שוסטר ניהול ואחזקות מבנים
שנת יסוד 2019
בעלים / מנהלים
  • רותי שוסטר – מייסדת, בעלים ומנכ"ל
אזורי פעילות השרון
משרדים הרצליה

למידע נוסף

אתר shuster-manage.co.il
דוא"ל service@shuster-manage.co.il
טלפון 054-5419988